Estonia - fyndet som avslöjar allt

Men allt annat var tvunget att stanna kvar på botten som en del av en gravplats men bogvisiret skulle upp? Det är ju inte något litet bogvisir som skulle sköljas upp i Karlshamn direkt :thinking:

3 gillningar

Ja Thor, för de misstänkte väl att bogvisiter var det som hade orsakat olyckan?

Lite roligt att dom kör undervattensroboten med xbox-kontroll

Jag ber dig, se dokumentärserien innan du fortsätter med dina besserwisser-gissningar… Du är ute och seglar…

Jag har inte Dplay - du måste förövrigt kunna argumentera för din åsikt utan att hänföra sig till personangrepp. Annars flyttas dina inlägg till en annan del av forumet där.inlägg från folk som inte kan bete sig hamnar.

Du ser de gratis i appen

Då spara ja 49kr då , när jag såg de första dagarna , då var de gratis

1 gillning

El betalar ja för de oxå :sleeping:, utan att ja vet om de :face_with_raised_eyebrow:

Det är absolut inga personangrepp. Men du har ju inte sett dokumentären som tråden handlar om, men likväl ska du dra dina slutsatser för alla och indirekt idiotförklara oss som inte sväljer den officiella berättelsen med hull och hår…

Det finns drygt 120 överlevande från katastrofen och ett väldigt mycket större antal anhöriga, som förtjänar att behandlas med en viss respekt. Om du tar dig tid att se serien så tror jag du förstår bättre vad jag menar…

Det är naturligtvis ett personangrepp att kalla någon besserwisser.

Jag har inte heller idiotförklarat någon utan bara skrivit andra synvinklar än det som presenterats.

Det kallas att ha en dialog, en diskussion och lära sig av varandra.

Om du inte klarar att vara med i det flödet av informationsutbyte utan att bli aggressiv och tvär så är du dessvärre inte välkommen i detta forumet.

2 gillningar

Jag har inte kallat dig det. Jag gör skillnad på sak och person… Läs en gång till om det är oklart. Du ägnade dig, enligt mig åt besserwisser-gissningar. Jag skrev inte att du är en besserwisser…

Oavsett. Det enda du har gjort i denna diskussion är att avfärda alla kritiska frågeställningar, genom att hänvisa till den officiella berättelsen… Som om att det är så oerhört självklart att allt i den är sann - för att det kan kommer ifrån makten själv.

Det är ju just det som är poängen med hela dokumentären - att påvisa bristerna i hanterandet från regering och myndigheter… Din trovärdighet, när du inte ens har sett det som diskuteras, är därmed lika med noll…

Men återigen. Det är en sevärd dokumentärserie. Med väldigt trovärdiga berättelser från människor som själva var där och upplevde det hela. Så jag rekommenderar att du kostar på dig en testmånad av Dplay. Om du nu verkligen är genuint intresserad av att lära dig mer, och få ett djupare diskussionsunderlag…

Nu lyckas du i ett och samma inlägg förklara att du minsann inte använder dig av personangrepp bara för att ett stycke senare berätta att min “trovärdighet är noll”.

Det här är sista varningen, vänligen lär dig föra en civiliserad diskussion där du faktiskt gör det du påstår dig göra, skilja på sak och person, eller lämna denna gemenskap.

2 gillningar

Åh herregud. Att din trovärdighet är noll i en fråga kring en dokumentär du inte har sett, kan väl omöjligt vara kontroversiellt eller särskilt stötande för dig?

Hur trovärdig skulle jag vara om jag tex gjorde en recension av en pryl jag aldrig testat, eller om en bok jag aldrig läst?

Ganska lättpåverkad från att inte veta ett skvatt till att läsa på Flashback och sen tro på marsianer :wink:

Men jag har ju inte recenserat dokumentären och har inte heller sökt acceptans i min ev syn på dess innehåller :slight_smile:

2 gillningar

Jag visste inte ett skvatt innan jag läste på, och sedan såg alla 5 avsnitt…

Du vet fortfarande absolut ingenting utan du har en åsikt.

Jaså, jag vet absolut ingenting? Det där är inte ens värdigt ett svar…

Nej det gör du inte för en dokumentärfilm är en film som dokumenterar en aspekt av verkligheten. Med andra ord det är inte fakta.