Endast fem elbilar klarade över 40 mil på motorväg

Fattar inte att det ska vara så svårt att ta med den informationen, den har ju stor betydelse
Står bara att det var 2.5 celcius när dom testa Cupra Born...

En prislapp vid varje hade inte heller varit fel?

Mycket sämre än jag trodde... dom alla skryter ju med 70-80 mil i reklamen.

Länka gärna källa till den informationen.

1 gillning

Önskar jag kunde, vet bara att det tjafsats om det i olika reklam blad. Drömgränsen mm.

Men det är inte sant det du skriver.
Enda som har en WLTP över 70 mil är Mercedes EQS 450+ har jag för mig, oavsett inte relevant för detta test.

Men det har inget med detta test att göra.
Precis lika lite som om att ett test med diesel/bensinbilar i samma förhållanden hade matchat tillverkarens uppgifter.

1 gillning

Jag kanske minns fel då, hjärnan är inte vad den varit.... :slight_smile:

Dom kanske skulle testa svenska 110 och landsvägar, inte alla som åker ner till tyskland och blåser i 130....

Alla motorer drar väl mer energi när de får jobba hårdare. Är väl ett väntat resultat i testet.

Sökte på nätet och fann at genomsnitt räckvidden låg på ca 50-60 mil så har väl haft en optimistisk dröm :slight_smile:

tror inte NÅGON elbil säger 70-80 mil.

I'm an idiot, forgot about the knowhow man :rofl:

2 gillningar

ingen fara :slight_smile: Du vet de mest lättkränkta personerna är vita medelålders män med elbil :slight_smile:

4 gillningar

9 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Är nog att det större luftmotståndet gör att det krävs mer energi.

3 gillningar

Alla som inte äger en elbil vet att de är värdelösa på vintern :innocent:

4 gillningar

Vad menar han med detta?

”Att skotta fram en insnöad laddhybrid efter en snöstorm i mars för att sedan kämpa med att få igång värmen i kupén? Not so much.”

Är det någon skillnad mot en ren fossilbil?
Ren elbil så går det snabbare.

Yepp .. Helt värdelösa är de

(Ironi)

Jag orkar normalt inte ens ta den diskussionen längre. Har kört elbil i så många år och ser bara att det är fler och fler elbilar på vägarna så fler och fler får känna hur det är i verkligheten.

2 gillningar

Jobbigt när alla står stilla bara vid snöfall.

Finns så många frågor man kan ställa runt den artikeln :man_shrugging:t2:

1 gillning

Det är också ett riktigt jobbigt elbilsproblem med friktionsdäck i norrland eller kameror och sensorer som sätts igen vid nederbörd. Friktionsdäck och igensatta sensorer skulle aldrig kunna hända på en bil med förbränningsmotor. :see_no_evil:

Otroligt låg nivå från en chefredaktör. Lät mer som en insändare från någon från bensinupproret.