Flams och trams

Denna dök upp i mitt FB flöde. Lite skön retrokänsla här. På 80-talet hade flera av de skärmar jag jobbade med den där sköna, gröna färgen.

3 gillningar

Jag är ju först och främst grafiker/designer, så det var Apples Macintosh 1984 som gjorde att jag, på riktigt, började intressera mig för datorer.
Första maskinen som jag jobbade på med grafiskt (1986) var Norsk Data, Nortex 100 med en grafikmodul vilket gjorde att man faktiskt kunde få en bild av vad man kodat, innan det fotosattes. Men där gick det inte att jobba med bilder. Men jag lyckades att koda ett raster så att vi slapp skicka sådant till reprot, eller använda gnuggisar. 1987 fick vi vår första Mac, en Macintosh II med dubla diskettstationer. Happy days :slight_smile:

2 gillningar

Jag har några. Här är några jag fotade 2014 då det var 30årsjubileum.

Från vänster, Macintosh 512k, Macintosh Plus och Macintosh SE

iMac G3 Rev A 1988 och Power Mac G4 1999

i Book G3 1999 och PowerBook G4 12” 2003

12 gillningar

Fin samling. En iMac ”Bondi Blue” hade / har jag me och en iBook ” Tangerine” hade min mamma som jag sparat och har kvar.

1 gillning

Om man har en stor lägenhet så kan man ju spara dem i lägenheten annars får man skaffa förråd någonstans. Jag tycker det är för stor skärm till iMac som finns nu så därför har jag en Mac mini . Men jag har en PC med en Pentium 400 Mhz och 128 MB Ram tror jag det var... Den har Windows 98. Jag har en Mac mini som sen 2018 och den ska jag installera Linux på när jag får hundpassning annars blir det nog fel .
/Maria

bild

You Never Walk Alone Airfryer ?

2 gillningar

@Esse @Marcus_Attefors @Zop

Jag har blivit utsatt för sabotage

2 gillningar

Ja du... vem av de tre du taggar tror du är ansvarig för det?

Du skulle aldrig göra så mot mig...så det är dina (mot)arbetare

Det skall nog betyda You Never Want Airfryer :ok_hand:

2 gillningar

och eftersom jag kan inte tänka mig @Marcus_Attefors ens vet vad YNWA betyder...så lämnar det bara en person kvar i misstankarna..........

Jag läste YMCAirfryer och undrade vad det var för något haha.

1 gillning

precis...du är fri på denna.
Det lämnar bara den mest odugliga av er alla. Botten skrapet, den ständiga mitten i serien (du vet nog inte vad jag pratar om nu)..........

Förstår inte vad ni pratar om? :innocent:

2 gillningar

Kolla nu vad du ställt till med Stefan_Sandstrom.
Utkastade till en annan tråd... :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Haha.. @esse har lärt mig att bli flyttad till en annan tråd är inget att skämmas för.

Du är den finaste och mest ödjmjuka människan som finns :heart_decoration:

2 gillningar

Vad talar du om nu? Uppdatering av arkitekturen?
Den måste ju göras manuellt från en enhet, ingen hubb.

Vad jag talar om nu? Ja till att börja med så kan du läsa vad jag svarade på. Att jag tolkade att TS trodde att uppdatering skulle göras på varje enhet.
Inte för att dumförklara TS men troligt så har han uppdaterat till den nya arkitekturen utan att veta att han gjorde det eller förstod vad det innebar.

@anon29666066 Du skrev :

”Uppdatering av Homekit är inte en individuell uppdatering för varje enhet. Utan den sker på den enhet som agerar hub.”

Det tolkade jag som att själva uppdateringen av arkitekturen skulle utföras på den enheten som agerar hub, ingen annan. Menade du inte så, då kan vi skippa det.

För övrigt kan du ju hålla lite högre nivå och acceptans mot någon som du bevisligen ser har problem med detta.