Endast elbilar i Stockholms innerstad inom nära framtid

Från sajten:
image

Det blir ingen miljözon för enbart elbilar i Stockholm innestad från och med 1 januari 2025. Nu har flera överklagat stadens beslut till Länsstyrelsen i Stockholms län.

Argumentet är att området inte anses vara “särskilt miljökänsligt” i deras ögon. I grunden handlar det dock om att de rädda att förlora intäkter. Något som Alltomelbil.se tar upp.

Vi har tidigare skrivit om att minst ett stort parkeringshus riskerar får minskad beläggning och fastighetsägaren Hufudstaden är en annan part som överklagat.

Synd... Ytterligare ett bevis på att igen egentligen bryr sig om miljön..

2 gillningar

Men hade det där förlaget gjort så stor skillnad? Om man tagit Sveavägen och Kungsgatan istället så hade det blivit spännnade!

Kommunens plan är ju att utvigdga det, och det vet ju flera av intressenterna om så de vill väl också hindra det i sin linda.

1 gillning

Kanske inte så stor skillnad men det känns som att någonstans måste man ju börja och testa så man faktiskt kan utvärdera. Rätt bra gator att faktiskt göra det på då det nästan enbart är företag som sitter på adresserna.

3 gillningar

Bra vetetusan då de i princip inte betyder något för de flesta som besöker city med bil🤔

Så större zon enligt dig?

Ja, ta några rejäla genomfartsgator. Då har man något att utvärdera :slightly_smiling_face:

Vi fattiglappar vill ju också kunna parkera i city. :joy:

WTF, jag som tycker jag läst mycket om det här trodde Kungsgatan ingick. Har sett fram mot rena gator på väg till och från jobbet..:sunglasses:. När jag nu kör bil såklart..:face_with_hand_over_mouth:

Hade nog blivit ett jädra liv om Kungsgatan ingick :smile:

Fegisar..:sweat_smile:

2 gillningar