En första provkörning av Volkswagen ID.3

Inte den nya modellen med 10” skärmen. Har sett många recensioner och det intrycket får inte jag angående kvaliteten

Ok!

Många bilar köps ju inte med förnuft och genomtänkta excelark. ID.3 och 4 kommer sälja mycket på att de är just VW.

Däremot tror jag att fler kunder kommer vara mer fokuserade på drivlinan än på bilmärket under några år framöver. Det skulle kunna gynna helt andra tillverkar än de stora.

Exakt därför som jag lutar åt Kia och Hyundai. Har plöjt igenom en massa recensioner och tester på deras räckvidd. En sak som är negativt är att laddtiden på vintern är mycket sämre s.ka ”coldgate”

De kommer sälja många bilar på sina räckvidder. Men VW kommer sälja bra pga att det är VW.

Det är efter första elbilen man tänker om på att räckvid är viktigt.

Kollega skaffade nyligen sin andra elbil. Och han tog det minsta batteriet. Säljaren (som själv inte kör elbil) tyckte han var helt galen…

Bandet Mando Diao verkar älska KIA också. Helsidesannonser i DN med KIA och Mando Diao. Kanske något de måste ta till nu när alla spelningar är inställda.

Också?

Precis som recensenterna.

Nej

Intressant utveckling. Skulle till återvinningscentralen och slänga lite kartonger efter alla presenter. Åkte förbi Björkmans Bil och valde i all hast att svänga in. Gick in och frågade om man kunde får provsitta en E-Niro för att avgöra utrymmet. Vi kan göra bättre sa han och räckte mig nycklarna för en provkörning :grin:

Kort summering. Nu vet jag vad som blir min nästa bil :flushed::+1::grin:

4 gillningar

Kul! Vad har du idag?

Nu kör jag Bmw som jag gjort dom senaste 30 åren :slight_smile:

Är den inte grymt högljudd inne i kupén?

I KIA kliar det inte så mycket på grund av den sparsmakade isoleringen. :joy::joy::joy:

1 gillning

Verkligen inte. Tystare än min Bmw från 2010

Då är det inte så mycket att tveka på.

Måste vänta tills jag sålt nuvarande bil och husvagn först. Husvagnen säljs på våren för bäst pris :slight_smile:

Intressant! också kört BMW under många år och blivit lite bortskämd med hur dörrar stängs, reglage känns osv. Hur upplevde du den allmänna känslan i allt detta?