Elsparkcyklar och spandexraketer

Haha.
Jag har cyklat till jobbet i 6 år. Kommer aldrig bli spandex för mig, löpningen är mycket roligare än cykel

Instämmer, brukar springa ute och det älskar jag. Perfekt sätt att rensa tankar och bara få vara själv ett tag i ett löparspår och svettas.

Jag kan inte komma på en enda sak som skulle kunna vara tråkigare än löpning. Jag skulle aldrig få för mig att springa bara för att springa, aldrig i livet. Spela fotboll och annan sport som innefattar att man springer, inga problem, men springa för springandets skull…aldrig.

1 gillning

Tur att vi människor är olika :grin:

Jag kör med elcykel utan spark jag - och sedan har jag börjat ta taxi i stället för bilpool sedan Sunfleet lade ner och M inte är aktuellt.

Jag skulle absolut finna en elsparkcykel som något mycket bra i mitt liv, ja jag väger 160 kilo och borde så klart röra mig mer, men grejen är ju den att jag inte vill komma svettig och äcklig till butiken bara för att jag behöver handla något, motion har sin tid och transport en annan.

Roligt med just elcykel är att det har visat sig att då den ersätter bilen i så stor utsträckning får personer med vanlig cykel och elcykel generellt lika mycket motion.

3 gillningar

Skulle säga att den absolut största fördelen med scooter är att den går att ta med in i affärer, på tåg, upp på jobbet etc. Är så less på att få cykeln stulen när den står på pendelparkeringen så gav upp det där tillslut.

1 gillning

Så här låser man en cykel.
Jag har dock skippat vajern senaste två åren i gbg. Overkill om man inte har snabbfäste för hjulen
bild

1 gillning

Inte bra för barn. Det skakas.

Ehm, va?

1 gillning

Det är väl magiskt att vaggas till sömns om man är barn?

Ja, jag förstår inte vad han pratar om.

Har köpt en cykellarm till min dock inte installerat än. Man kan väl sätta någon form av trackers också?

Va?!
Vad har barn med detta att göra?

1 gillning

Är den inte för att transportera barn?

Du har fortfarande inte svarat på varför den inte skulle vara bra för barn, speciellt då det är hela dess syfte - att transportera barn. Vaddå “det skakas”?

Det är väl inte vaggas det handlar om? Man ser folk med hörlurar springa sin motionsrunda med barnen sittande i sådana vagnar som skakar en del. Även vanliga vagnar för den del. Många dessutom direkt på morgonen när barnen har precis vaknat och är själva pigga på att leka och röra på sig. Hur kul är det för barnen att sitta i sådana lådor?

Det kan nog vara rätt spännande att det händer något - jämfört med att bara ligga på rygg och joddla i en lekhage?

1 gillning

För det första så skakar det inte mer än om de sitter på en barnsits på en cykel.

För det andra skakar det inte speciellt mycket.

För det tredje så är det inga problem för ett barn om det skakar lite från och till.

För det fjärde så är det väl upp till föräldern om denne behöver att barnet följer med i denna vagnen på löprundan för stunden istället för att leka just då.

För det femte, vet du huruvida ett generellt barn tycket det är tråkigt eller roligt att åka i en sådan?

1 gillning

Det är mina fördomar som spökar. Blev faktiskt ledsen häromdagen när jag såg en swisha förbi med med gråtande barn i lådan. Du kanske borde prova själv att sitta i en sådan låda. Tur att en del är vända framåt så att barnen får uppleva lite av turen också.

Du vet att det faktum att barnet grät inte nödvändigtvis har med åkturen i denna kärran att göra, va? Vad det gäller att jag ska testa att åka i en sådan så går det ju inte av naturliga orsaker, jag är för stor. Däremot vet jag att jag hade älskat det om jag hade varit barn, jag åkte i liknande kärror när jag var liten.
Sedan vet du väl också att det inte nödvändigtvis är bra att sitta framåtvänd vid olika sorters “transport”, beroende på ålder.

Har du barn själv också?