Elsparkcyklar och spandexraketer

South park scooters

Känns som det finns en liten smula av förakt från cykelfolket här. Scooter och elcykel är bara för lata människor. Man skall trampa själv! :joy::joy::joy::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Jag är själv lite av den åsikten. Innan jag tog körkort för 13 år sedan cyklade jag överallt. :sunglasses:

1 gillning

Inget förakt, inte från mig iaf :slight_smile: Man får göra som man vill, dock kan jag tycka att gemene man är för lat idag och med tanke på takten många lever i så behöver de ta varje chans att få röra på sig och inte ytterligare bäras fram :slight_smile:

2 gillningar

What he said :point_up:

1 gillning

Förakt var kanske lite att ta i men ville spetsa till det lite. :wink:

Ja spandexraketer skall man inte reta upp!

Har haft körkort sedan 2003. Dock ingen bil sedan 2012. Cykel är ett sjukt bra sätt att få in lite vardagsmotion. Skulle vilja påstå att 90% av svenska folket rör på sig för lite idag, då är cykel till och från jobb superbt. Givetvis kan inte alla cykla pga diverse anledningar; sjukdom, för lång sträcka osv.

1 gillning

Jag har 25 minuter dörr till dörr med cykel. Ingen anledning med spandex då :sunglasses:. Ska tilläggas att jag cyklar till och från jobbet eller om jag ska någon öl med polare. Jag ligger inte rullar timtal på landsväg.

You better watch out!:stuck_out_tongue_winking_eye:
bild

Satan, du ser betydligt mycket snabbare ut än jag :nerd_face:. Du kör ju cykelskor.

Alla cyklister har spandex är det inte på kroppen så är det mentalt!

1 gillning

Jag bara ser snabb ut. Min kondition är inte vad den varit.

1 gillning

Besviken på avsaknaden av Tour De France-brillorna som är obligatoriska i sammanhanget!

1 gillning

Det är för att vi är så sjukt fit att vi kan bära spandex utan att fettet väller ut :see_no_evil::speak_no_evil:

Där går gränsen. Fruktansvärt fula sådana brillor.

Det är bara @Marcus_Attefors som försöker flytta fokus till dig istället för sitt eget lata jag :slight_smile:

1 gillning

Tror vi får skapa en ny tråd för spandexraketer och elsparkar, då denna tråd är lite fel för dessa diskussioner =)

4 gillningar

Finns väl redan ? Dålig stämning :wink:

1 gillning

Den är ju död (R.I.P) och blev någon Android VS iOS-krigstråd istället!

Har en god vän som började cykla till jobbet. Mycket oskyldigt. Sedan dök det upp en ny cykel och full spandexrustning.

I sommar har han övergett familjen och bokat in sig på en 4(!) veckors cykelsemester i USA med några gubbar han mött på nätet…

Så säger folk att det är hälsosamt att cykla…:crazy_face::sunglasses::sweat_smile:

Ps. Corona har ju ändrat hans planer och nu hittade hustrun honom räknandes på hur långt man kan komma på 4 veckor med Stockholm som start och stopp. Men nu sa hustrun ifrån…:innocent:

3 gillningar