Kommer ihåg att @Esse och jag pratade om detta i ett poddavsnitt när det begavs sig. Kommer inte ihåg riktigt men vill minnas att vi kom fram till att det gick inte laglig hastighet för att matten ska skulle gå ihop
Hyundai Inster verkar vara en riktig fullträff! Alla medier hyllar den, synd att jag inte behöver en extra bil bara…
10 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Politisk debatt
3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Politisk debatt
Det vänder fort i hockey.
Kul att vara tillbaka med elbil
Men inte tycker jag denna var så snål?. Sedanen gjorde samma sträcka på 1.7, visst det var varmare då.
@RolexJocke nåt man behöver oroa sig för? Ska åka till Köpenhamn imorgon med bilen så hinner inte fixa nåt innan dess.
Ba kör säger jag. Det är en buggfix på en misslyckad bromsservoavvägning.
Ringde till Ford och kollade, skulle inte vara nån fara. Ska in på service den 21a nov, de fixar det då.
De hade nog kallat in dig omgående om det var någon fara.
Jag har ju inte märkt något problem under det år som jag ägt bilen, känns ju inte så troligt att det bara skulle lägga av att funka innan bilen fått uppdateringen nu.
Det verkar ju vara ett elektronik fel att lampan tänds vid kraftig inbromsning men att den mekaniska bromsen fungerar som den ska. Bar att köra som om det var blixthalka, då behöver du ju inte bromsa så hårt.
Men man använder ju knappt bromsen på elbil ändå. Men har nitat några gånger rejält, det har inte hänt nåt speciellt mer än lappgubbens tvärstopp vilket det ska bli.
Lite segt men inget som skulle få mig att tveka på en resa. Sedan kanske jag inte skulle testa toppfarten innan det är fixat..
Det är inte så att du nyligen har köpt Ford? Man blir ju nästan orolig för det
Nää då. Det är är helt utanför min trygga, lugna och felfria värld..
Intressant uträkning jag såg som Fredrik Grufman gjort. Kan säkert stämma hyfsat bra, även om värdeminskningen är en ganska osäker faktor.
Energikostnad på Teslan men V60n får skatten medräknad? Varför räknar han inte med skatten även på elen? Förstår inte varför elbilsägare gör på det viset, det som är intressant är ju hur mycket pengar som lämnar ditt konto.