Och det var med batteriet helt slut?
Ja, enligt skyltad hastighet. Med tyngre högerfot runt 0,7. Tänk att det är en liten trecylindrig motor.
Såååå.. blev du sugen?
Typisk asful kinabil som det går 13 på dussinet
Räckvidd i klass med gamla lynken, njaaa skulle inte tro det. Letar vidare efter vettig Mustangersättare
Äntligen!
Men att växla en bil kan vara kul, anser tillverkaren Honda som för The Drive avslöjar att de har en manuell växellåda för elbilar under utveckling. Alltså en enhet med spak och kopplingspedal.
Ett extra lager av körglädje, menar tillverkaren som i sin fossilhistoria har en hel radda underhållande bilar på sitt CV.
Vet att Toyota höll på med något liknande för några år sen, kanske fortfarande gör. Men nej, det känns bara fel.
Ja varför inte? Ihop med en aggressiv styrning av motorn kan även en elbil yla rejält.
Håller med.
En kommentar till artikeln var:
Infantiliseringen fortsätter. Kan man inte få tömmar istället? Jag vill leka att jag kör ett hästspann.
Hur ska elbilsfolket då klara av att starta i backe?
Jag har en kompis som köpte en Porsche 911 med deras automat. Bara efter typ 6 månader bytte han den mot en med manuell låda. För så skulle en riktig bil vara. När vi besökte den familjen efter något år skulle han och jag åka och handla några småsaker. Då tog han ”hustruns” bil. Varför inte Porschen frågade jag? Trött på manuella lådan var svaret. Inte hela sanningen, men kul i sammanhanget här.
Den tråkiga fortsättningen är att han är lika gammal som jag och börjar tröttna på att klämma ned sig i Porschen..
Porsche med automat borde vara förbjudet. En sån bil kör man, åker inte bara med.
Äsch, provkörde en GT3 RS häromveckan, det var kul även med automat.
Jag vet inte om Porsche har en gammal automat, kallas det inte PKK eller något sådan? Alla supersportbilar har väl en liknande låda? Så även där är manuella på väg ut. Jag vet inte vilken han hade om de hade både automat och PKK.
Sportbilar ska man ju parera med kopplingen, 911:an är ju rätt så svårkörd då den får bättre fäste när man gasar på. Så det är ju mot alla principer, lite som att köra med släp. Då ska man ju bara bromsa när ekipaget är rakt och dra släpet genom kurvan.
Okej att elbilar sällan/aldrig kommer upp i WLTP specen på räckvidd, men vad är detta för tomte? För det första, vad har han för bil? För det andra, säger ju inte artikeln någonting om hur han kör, vart han kör, vilka väderförhållanden han kör i.
Om jag bara tar min egen bil som exempel, så har den en deklarerad räckvidd på 62 mil, men även om det är 15 minus ute och jag kör i 130 på motorvägen så kommer jag en bit över 40 mil. 50+ mil på sommaren.
ID4.
Låter som det är hans första bil någonsin.
Första gen E-tron låg väl på halva deklarerade vid -15 och motorväg, tror jag mig ha hört
@Esse har väl koll på det?
Kanske, men det står ju VW i artikeln. Inte ens en trött ID3/4 går så dåligt i dåliga förhållanden. Kanske med minsta batteriet men då är det inga 50 mil deklarerade.
Tror @Esse har gjort ett YT klipp relaterat till den artikeln om jag inte minns fel