Håller helt med. Jag skulle klara mig på att ladda publikt även om jag du inte skulle kunna/vilja ladda till enbart mellan 50 och 60 procent som jag gör nu. Fast det blir en helt annan kalkyl på kostnaden då. Jag försöker i det längsta undvika att ladd som elpriset är över 1 kr och helst ska det vara under 20 öre..![]()
Så är det. Hemmaladdning för mig skulle vara nästan helt menlös eftersom jag ligger ute 5 nätter i veckan.
Man ser fler och fler i liknande situationerna skaffa elbil. Men ändock försvinnande få eftersom många kunder är ovilliga att betala för restid när man laddar.
Just nu står min bil på publik ac laddning för 5.50kr/kWh
Egentligen är det lite komiskt att vi sitter och diskuterar om att spara några kronor här och där när en ny elbil kostar 6-7-800k. Blir lite lustigt i sammanhanget ![]()
Du bor ju i Solna, vi har ju publika stolpar för 3,5kr/kW här. Att betala över 5kr för AC är ju galet ![]()
Hade jag vetat att det skulle vara då populärt att köra live hade jag börjat för länge sen ![]()
Som jag sa så fungerar det säkert för många, räcker det med en laddning i veckan så fine
För mig var det ett helvete och hade jag inte gjort elbilsyoutube då så hade jag kört en bensinare istället ![]()
Är hos min syster i Porjus över jul och nyår. Är just nu i Kiruna för att handla lite.
Stolparna i solna där jag bor är ofta upptagna eller otillgänliga pga andra bilar så blir inte att jag använder de så ofta. dessutom har vi gratis laddning vid kontoret vid MOS så brukar ställa mig där och knalla hem till Ulriksdahl.
Ja, den var mycket uppskattad. Såna ser vi gärna mer av. Tycker du gör en jäkligt bra elbilsyoutube, en av få som jag regelbundet följer. Keep up the good work ![]()
Alla varianter av modell Y.
Hoppas kampanjen med nollränta fortsätter efter årsskiftet. Planerar att köpa bil i mars. Mest sugen på MY just nu.
Är egentligen inte så brydd om Juniper, men med 1,99% ränta kan det vara en trevlig bonus (om räntan hamnar på det som M3 har just nu).
Ja, 1,99 är inte dåligt. Finns det erbjudandet kvar i slutet på maj så blir det en M3 för mig.
5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Elbilar