Det var väl nollränta på alla ett tag utom MY Performance?
Tror inte standard har varit nere på 0 heller.
Jo. Alla Y hade noll ränta under hösten.
Det är noll procent (fast) på alla varianter nu enligt säljaren som ringde.
Och ett år fri Super Charging.
Kan någon bära fram luktsaltet till @MrMustang ![]()
Var det free supercharger eller 20000km inkluderad supercharge?.
Fick ett liknande samtal och efter lite följd frågor så var det inte ett år av free charge utan just 20000km inkluderat på ett år.
Det räcker väl till de flesta billånarna då de oftast inte har avtal över 2000 mil om året?
Självfallet.
Nej då tycker jag inte de ska sälja det som free supercharge.
Om man ska ta det i dina termer: Säg donken vill sälja på dig en fin och trogen kund ett år av gratis milkshake.... men det visar sig vara bara 54 st för det är snittet av antalet besök på donken folk gör om året...
Källa: Google
Räcker med Waze och Overcast för att göra CarPlay fantastiskt ![]()
Jag är svartlistad på Donken vad det gäller gratiserbjudanden. ![]()
Du står för 25% av deras co2 utsläpp vid driven..
Det räcker knappt en dag med dålig mage. ![]()
Har en kompis med familj som köpte en lite äldre begagnad Tesla S. Döm av min förvåning när de köpte en så pass gammal att de fick med free SuC. Det kostade en del extra då priset på dem hålls upp. Jag vet dock inte hur mycket.
Efter bara några månader insåg de, som nästan alla elbilsägare, att man laddar ganska lite på publika anläggningar då hemmaladdningen står för en så stor del. Men de är nöjda ändå då för att det är en så skön känsla att ladda gratis på resor. Vilket de inte gör så många.
Samtidigt erkänner han att hade han förstått balansen mellan laddning publikt och hemma hade de köpt en nyare modell.
Men man kan ju inte göra som Rolle och åka omkring i museumföremål, det där gäller inte Highland och Juniper så då är det ju ointressant…
Jag tolkade alla varianter som att de nu inkluderar Highland.
Det funkar hur bra som helst att färdas i klenoder. ![]()
Jag åker ju på längre resor några gånger om året, nu blir det Göteborg till helgen och sen blir det Köpenhamn igen i slutet på Januari. En månad Tesla SC kommer ju täcka mina behov där. Men som du säger, det allra mesta laddar man ju hemma. Det är där stora vinningen med elbil är.
@cgullin tog ju även upp det i sin Q&A häromveckan att det är mer eller mindre ett måste att ha en vettig laddning hemma om man ska köra elbil.
Fast @AndLi som ändå åker några varv runt jorden per månad, klarar sig ju utan hemmaladdning och @katho verkar ju också göra det, så det är klart att det går.
@Yoke nu har du dribblat bort mig och @xms67 tror jag. Förmodar att du menade alla modeller av MY? Inte Highland?
Jag har ju en god vän som körde elbil ganska länge utan laddning hemma. För honom fungerade det hur bra som helst. Så bra att han inte orkade fixa laddbox när de byggde nytt hus fören efter ett år eller så. Men det byggde på att han gillade att en gång i veckan, minst, åka och få lite egentid vid en laddare.
Jag hade ju ingen hemmaladdare när jag hade lynken, men laddade varje gång jag åkte och handlade och liknande, var inte många liter bensin jag tankade på det halvåret jag hade den faktiskt. Så det funkade då. Men det är ju fan så mycket bekvämare att ladda hemma och framförallt billigare. Nu ser jag det som att hemmaladdning kostat mig 3kr/mil och om vi jämför med vad det kostar på Tesla SC så blir det ungefär 9kr/mil. Kör man som jag ~1500 mil om året varav ungefär 1000 av dem är hemmaladdade så har jag ju åtminstone sparat 6k i laddkostnader på hemmaladdning istället för publik laddning.