Manuel batteri uppvärming i Id7 och information om förväntad effekt vid DC laddning är en game changer. Vissa bilar har det, alla bör ha det.
Polestar/Volvo har det, går även att köra Home Assistant. Har för mig att Zeekr inte har Google Play Store, men kan minnas fel.
Gått från Polestar till Tesla och tycker båda infotainment är riktigt bra. Teslan mer komplett och mer funktioner men saknar istället Google Assistant vilket var smidigt för att öppna garageporten, kolla butikers öppettider osv.
Jag tycker CarPlay är lite väl överskattat. Man vill ju ha det och när man väl får det så blir det lite: Jaha var det inte roligare än så här.
Gissar att du använder typ Spotify och inget mer?
Är ju supersmidigt med sms man får, tillgång till appar som inte finns i bilens system etc.
Kör AM, gillar inte SMS i CarPlay utan vill läsa och svara med text. Så det som jag mest använder är Waze. Men jag är ju 60+ så det här är ju nymodigheter för mig. ![]()
![]()
AWS oops
Vad brukar man säga? Det finns dom som vet om att dom är hackade, och dom som inte vet om det ännu!
Det är lite tråkigt att dom vill ha så mycket data och sedan inte kan skydda den. Jag tror dock det är omöjligt att göra.
På nåt sett känns det där med att kunna fånga signalen från en bilnyckel som en piss i havet…
Juniper fångad på film ute i det fria.
Den kan nog bli riktigt trevlig. Hoppas bara den hamnar på en rimlig prisnivå här i Sverige. Jag hoppas ju fortfarande på att nollränteerbjudandet kommer tillbaka nästa år.
Tesla ringde mig i fredags och ville sälja Y till till nollränta. Men jag ville vänta in Juniper innan jag bestämmer mig för om det blir en sådan eller om jag fortsätter med 3.
Intressant.
Ja, Highland eller Juniper känns som att det är det som gäller om man ska ha en Tesla nu.
De har kört med noll-ränta på olika sätt nästan hela 2024.
Det är istället för kollektivavtal. ![]()
![]()
Okej, det har jag missat. Men är ju inte i fas för att det är viktigt för mig.
Fast bara på MY va? M3 har väl varit på 1,99%?
Korrekt – bara Y och har varierat vilken version.