Drar till Kina

Hotellet heter Renaissance Beijing Hotel. 5-stjärnigt men med utsikt rakt in i en kontorsskrapa.

https://maps.app.goo.gl/X2Hgo5zAtj1EC4A18?g_st=ic











17 gillningar

TVn såg inte riktigt ut som en femstjärnig upplevelse, såg mer ut som något som ställts dit för 20 år sedan och sedan glömts bort. Finns det överhuvudtaget några engelskspråkiga program att titta på? Om inte, så spelar ju TVn mindre roll.

Viktigaste funktionen med en hotell-tv är ju att den ska kunna streama innehåll från telefonen. :slight_smile:

Även om funktionen finns är dock min erfarenhet att det brukar vara så usel tv-bild att det nästan bättre att kolla på laptop eller telefon i alla fall.

1 gillning

Problemet med det är ju att man isåfall behöver koppla upp telefonen på hotellets Wi-Fi. Blir ju svårt att köra VPN om man ska chromecasta nånting. Känns inte så säkert att vara på publika Wi-Fi utan VPN.

Åh asiatiska hotellbadrum, men vänta vad är det obligatoriska fönstret med persien ut mot rummet fönstret från duschen ? Aldrig riktigt fått kläm på varför dom har fönster i duschen ut mot resten av rummet. Ser det inte som praktiskt ...

//Daniel

Undrar vem som sitter på andra sidan spegeln i badrummet??

1 gillning

Rummet funkade ju riktigt fint som inspelningsstudio :smiley: :+1:

2 gillningar

Verkligen!

Sitter inte dom på våning 5 ? (Stannar hissen på våing 5 ?)

//Daniel

Dessutom ser man igenom om det är tänt där inne och lite mörkare ute i rummet :slight_smile:

Vilka sitter på våning 5? :slight_smile:

Nej, och de fem stjärnorna här är inte som europiska fem stjärnor – snarare strax över tre om vi kollar rumsstandard men det finns nog betydligt fetare rum än det jag har.

Är Kina stjärnor i paritet med England stjärnor när det gäller hotell :blush:

” The fifth floor of the hotel has been a source of curiosity among foreigners because it is off-limits to hotel guests.”

Men nu var du inte i Nordkorea , men jag har defensivt bort på hotel i kina som hissen inte sotande på våning 5 :slight_smile: , men det kan vara en tanke grej, funderar det kan vara kinesisk nummer logi Chinese numerology - Wikipedia och egentligen varit 4 som saknades på standard hotellet i Shanghai för mig

// Daniel

Hur fungerar det med internetåtkomst för turister i Kina?

Måste du köra med VPN eller får du ett speciellt lite öppnare turistinternet?

Jag roamar med mitt svenska mobilabonnemang och då är det som vanligt. 100 GB ingår per 30-dagarsperiod i Kina via Tre företagsabonnemang.

4 gillningar

Både EV5 och Icar gav riktigt habegär!

Har sett det ena och andra i jobbet. En kund med många användare runt världen kör SSL VPN, och de i Kina hade strul till och från. Tittade man i loggen såg man att VPN GW svarade men certifikatet hade fel thumbprint osv trots att DNS och IP såg korrekt ut. Fungerade bättre från vissa platser/nät i Kina. Ingen ide att felsöka vidare bara konstatera att användaren var i Kina :sunglasses:

Första videon ute från Kina-resan!

4 gillningar