Det här är Sonos Roam

Instämmer helt!

1 gillning

Tack!
Lutar åt 2 nya minis i hemmet. Älskar storleken och lyssnar i och för sig mest på poddar☺️

Jag köpte ju två Mini och två Libratone Zipp 2 Mini samtidigt. HomePod Mina är bättre än Zipp 2 Mini. skulle jag klaga på HomePod Mini för prat/podd är det att mörka röster blir lite för “basiga”. Jag skulle vilja ha en EQ för att dra ned basen vid poddlyssnande. På Zipp:arna finns det fasta EQ lägen där ett passar podd.

1 gillning

Har Zipp’arna AirPlay 2 och bluetooth utanför Wi-Fi?

Yes.

1 gillning

Om de tar slut kan jag dra en blöja över en gammal skithögtalare och kalla den för Liberotone Zop. Ni i bubblan har första tjing.

Är den trådlös eller måste man dra kabel till de klassiska delarna av Stockholm…?

2 gillningar

Fan, får nog vänta till imorgon ändå…

Här ser det bättre ut.

1 gillning

Hello!

11 gillningar

Nu fattar jag varför du börjar jobba mitt i natten… För att kunna hämta upp prylar på eftermiddagen… :smile:

1 gillning

Man ser ju till att paketet finns att hämta upp nära jobbet så det bara att åka bort på lunchen. Finns möjligheten att få det till jobbet så gör jag det. Mvh Paketexperten

2 gillningar

Min är fortfarande i Köpenhamn men jag bor ju i Malmö så den kommer garanterat imorgon.

bild

10 gillningar

Funderar lite på att lämna tillbaka min Sonos Roam.
Har testat lite nu mot en JBL Flip 4 som jag använder på jobbet. Det är också på jobbet som jag tänkte använda Sonos Roam.
Roam låter bättre på alla sätt men volymen är ju ganska låg jämnfört med JBL.
Någon annan som reagerar på det.

Sedan är ju JBL bara en Bluetooth-högtalare medans Sonos Roam funkar bättre hemma ihop med sitt övriga system.

Blir att fundera vidare lite till…

Hur ser man batteri-status när man kör över Bluetooth och den där knappen där bak… Den känns lite tveksam. Svårt att veta vad den gör i vissa lägen. Det känns också som Roamen sätts på när man laddar den.

Det var den kritiken jag hade också i min video.

1 gillning

Som jag sa i ett annat svar, jag tror att många som är det minsta intresserade av ljud kommer känna viss tvekan… Nu torrsimmar jag då jag inte lyssnat, men ändå…

1 gillning

Jag tycker dom skulle gjort den lite större så hade dom fått ut lite mer kräm.

1 gillning

Jag håller med om att volymen är lite låg. Upplever även att min Bose Revolve har bättre bas men jag har inte jämfört sida vid sida.

Däremot så har Roam bättre mellanregister är Bose vilket jag gillar.

AirPlay är också ett stort plus för mig då jag använder den mest när man är ute och chillar på gården där jag har wifi-täckning.

2 gillningar