Det går att "gå runt" Face-ID

Det får du tycka men det var en generell observation av händelseförloppet.

Oavsett om detta var möjligt eller om det skulle vara så att telefon läst av xms67’s ansikte så är ju ingen skada skedd mer än att en del av oss höjt säkerheten i vår telefon.

2 gillningar

Där tror jag du har lösningen, förmodligen inte svårare än så.

Helt rätt :+1:

Jag ifrågasätter inte hög säkerhet eller att förbättra säkerheten.

Självklart får jag tycka så. Men jag har dessutom rätt. Ditt sätt att uttrycka dig ställer dig inte i god dager. Det här är ett forum som haft få troll som härjat runt. Ett sätt att se till att det förblir så är att vi som är mer aktiva här iakttar vanliga umgängesregler.

Jag tänker ibland, när personal i skolan kämpar och sliter med allt som händer på nätet och sedan med full kraft brakar in i skolan, att när halvvuxna, föräldrar och vuxna har så svårt att uppföra sig på nätet är det näst intill dödfött att få barnen att bete sig på nätet som i verkliga livet.

5 gillningar

Du har fortfarande helt rätt :+1:

1 gillning

Tänk då på att deaktivera USB när telefonen är låst. Den inställningen finns under Face-id.

2 gillningar

Face ID har en, och endast en, gång släppt in mig i telefonen när jag hade en full balaclava (“rånarluva”) och feta, mörka goggles på mig. Alltså var hela mitt ansikte täckt, men jag kom ändå in i telefonen. Även om sensorerna kan känna av mina ögon genom glasögonen så ska inte enbart ögonen räcka för att komma in i telefonen - resten av mitt ansikte var helt täckt med ett tjockt lager tyg. Egentligen inte orolig, men blev ändå rätt paff när telefonen låstes upp när jag förväntade mig att skriva in lösenkoden.

Med den utrustningen skrämmer du väl upp telefon till öppning, för den vill ju inte vara med om: Will it blend. :rofl::rofl::rofl::rofl: