Det går att "gå runt" Face-ID

Stängde av kontrollcenter åtkomst från låsskärmen, tack för tipset.

1 gillning

Jag tillhör de här som har svårt att släppa sådant här. Måste prova på fler telefoner. Eller kan Apple “stänga ned” den här genvägen utan uppdatering?

Ja fattar ja fattar :relaxed::+1:t2: - javisst kan dom de !!

Hur ska dom kunna det utan att skicka ut en uppdatering? Är övertygad att så måste ske.
Jag tror att TS´s som har blivit lurad på TikTok

Jag tänker också att jag blivit lurad. Men då jag inte är helt tappad bakom en vagn har jag försökt lista ut hur. Telefonen var låst, sonen fibblar med telefonen och den öppnas…? Var är luckan så att säga? Jag är lika nyfiken på att hitta den luckan, om den nu finns, som att hitta en bugg.

Fungerade inte för mig

Från 2012 har Apple ett automatisk leveranssystem ( dock främst till datorer ) där dom uppdaterar en hel del - enligt dom själva ”livsviktiga saker ” , vissa saker kanske dom tycker e pinsamt o säga till o me , - teknikveckan skrev om de för länge sen !

Fel av mig 99 va de -Apple skickar ut automatiskt säkerhetsuppdatering

Något som för mig är helt obegripligt är att man kan slå på flyplansläge från kontrollcenter utan lösenord eller Face-ID mm. Det vet jag att man måste slå in för att arkivera på tex windows phone. Bör Apple fixa. Eller jag som missat någon inställning?!

Inser nu att det inte är ett problem med Face-ID/T-ID. Då man kan stänga av hela kontrollcenter utan att unlocka tele först. Däremot med touch id var det lite drygt.

MEN tror många missar den säkerhetsrisken.

Repetera för en som inte var men på problematiken med att komma åt flygplansläge från låst telefon?

Man kan då gå helt offline och sno tele

1 gillning

MAO. Hade varit smidigt/ej en säkerhets att komma åt visa saker i kontrollcenter utan att låsa upp tele först. Men då Face-ID är så snabb så är det ju löst :hugs: så länge man stänger av att kontrollcenter inte går att nå utan att låsa upp tele först. Men det är inte standard inställning. Dumt. Ficklampan tex skulle ju vara ok att komma åt oavsett.

Jag kanske är trög men det går ju ändå att stänga av telefonen med knapp/knappar? Vad är skillnaden?

Du måste slå på den igen iaf för att kunna göra något med den, eller?! :thinking::thinking:

Ficklampan går att komma åt med låst hemskärm. Kontrollcenter borde varit låst i standardläget så att man själv fick ändra om man vill ha det så att det går att komma åt med låst hemskärm.

Ja. Och om du slår av på flygläge och snor den. Sen så slår du av flygläge men den är fortfarande låst ju?

Just ja! Tänkte inte på den knappen. Ta miniräknaren istället som ex. :hugs:

Med flygplanläge kan någon i lugn o ro sitta o hacka… Tänker jag. Kopplad till någon hackerpryl.

Oavsett jobbigt att inte veta var sin iOS enhet är

Mm apple bör ändra det, då Face-ID är så smidigt och snabbt.