Det drar ihop sig för fight: Mike Tyson vs Jake Paul

Från sajten:
image

Det har varit en riktig snackis, hur Jake Paul har utmanat Mike Tyson för en match.

Mike Tyson som har hunnit bli 58 år ska alltså återvända till ringen för att spöa youtubern Jake Paul, 28 år. Matchen har fått enorm uppmärksamhet, som en unik uppvisningsmatch inom boxningsvärlden.

Tysons spås trots sin ålder kunna ge prov på sin legendariska boxning. Om Paul, känd för sina egna youtube-matcher, kan ge legenden en match återstår att se.

Matchdetaljer

• Datum: 15 november 2024 (16 november svensk tid)
  • Plats: AT&T Stadium i Arlington i Texas
  • Sändning: Live på Netflix
  • Starttid: Sändning kl. 02.00 Matchstart omkring kl. 04.00 svensk tid

Via: Netflix.

Redan klart. :joy:

2 gillningar

Är det verkligen rätt tid du ställt in?

Sändningen startar 02, matchen förväntas starta 04. :boxing_glove:

1 gillning

Men det blir 16 nov inte 15 nov som artikel säger, här i Sverige om jag inte fattat fel?

Vad tror vi om matchen då? Har verkligen inte orkat följa allt uppsnack som varit! :grimacing::boxing_glove::ear:t2:

Det är ju ändå lite som Fossiljocke vs Elbilar :joy:

1 gillning

Sant, natten till 16 stämmer

1 gillning

"Teknik"

1 gillning

Teknisk knockout hoppas vi väl på? :boxing_glove:

Jag tror och hoppas på Tyson, helvete vad fit han är nu.

1 gillning

Man vill ju bänka sig ett dygn före så man får bra platser. :joy::joy:

3 gillningar

Tjänare, blir åh gubbvila så man kan vakna vid 2, så man ser hela spektaklet. tackar för infot om fighten ska bli hypade åh se den,. Håller starkt på The Iron Mike,

1 gillning

Jag vill så gärna se Mike Tyson vinna, särskilt med en knockout. Men det lär ju inte hända. Tyson må ha glömt mer om boxing än Jake Paul någons har lärt sig men åldern gör att han kommer inte att kunna implementera sin kunskap. Han är 58 och Paul är 27 samt att Jake är en duktig boxare, kanske inte världsbäst men riktigt duktig och han har grym knockout kraft.
Sedan fattar jag inte varför Jake Paul vill boxas med Mike. Vinner han kommer alla att säga ”Big deal, du knockade en gammal gubbe.” Och om han mot all förmodan skulle förlora så kommer alla att håna honom för att han förlorar mot en gammal gubbe. :man_shrugging:t2:

Super League Money GIF by Anderson .Paak

3 gillningar

Eftersom det är en uppvisningsmatch, har jag svårt att tro att det kommer bli några ordentliga knock outs åt något håll. Men det vore ju kul om Iron Mike får visa upp sin järnhand en sista gång. Någon behöver ta ner Jake Paul på jorden.

Som jag fattade det har det ändrats till en pro fight. Resultatet kommer på deras record. 8 2 minuters ronder med något tjockare handskar.

Där ser man, kul! :slight_smile:

Jo men det är ju så uppenbart att det knappt behöver nämnas. Men ok: Förutom en schysst dagslön så fattar jag inte varför Paul vill fightas mot Tyson.

Behövs det någon annan motivering än miljoner in på kontot? Det är precis samma anledning till att Mayweather gick åtminstone andra hälften av sina matcher.

Edit: Tror att pengamotivationen är lika stor hos Mike, han har ju suttit knivigt till ekonomiskt många gånger om.