Den globala PC-försäljningen störtdyker

Och det gäller inte dator menar du?
Med min MBA så måste jag ha en adapter för att läsa SD-kortet.

Ingen skillnad mot en dator.

Ok, där kan jag nog ha fel... har inte titta så mycket på iPad på nått år, iaf inte på prestandan att jämföra med en M-Mac

1 gillning

Sätter i kortet i kortläsaren och kopierar över allt till en mapp som jag skapat med datum och en kort beskrivning.

Hur gör man på en iPad?

Ja du sätter kortet i en kortläsare och importerar det antingen till Foto-appen.
Vill man ha dom i Filer exporterar man dom dit.

Du letar anledningar till att avfärda ett arbetssätt som många föredrar. :grin:

Jag kopplar upp min kamera med paddan trådlöst och skickar över bilder jag vill redigera. Väldigt smidigt.

1 gillning

Nja, både och, datorn har kortläsare men klarar inte dom nya CFexpress Typ A eller B.
Men har en sån läsare "fast" ansluten, också den som hänger med på turer där jag tar med mig laptoppen för den klara alla formaten jag har.

Det gör jag med min systemkamera också. Oerhört smidigt.

1 gillning

Det är ju du som antar och påstår, som gör att man går i försvarsställning med vad jag anser är påhopp och dessutom tar upp en jädra massa tid för att förklara det mest elementära...

Jag avfärdar inte iPad utan försvarar att man kan göra allt snabbare, lättare och bättre på en desktop vad gäller bildhantering, inte minst säkerheten.

Hur får man backup på iPad som både blir lokalt och även till molnet?

Blir kul att läsa in 10000+ bilder till Bilder på en iPad....

Men hur ofta läser man in 10000+ bilder? Är det ett dagsverke så bör man kanske se över hur avtryckarfingret beter sig eller börja spela in video istället.

Den gången det ska göras så är det iof bara att koppla in kameran eller hårddisken man vill importera ifrån med kabel och starta import/kopiering beroende på var man vill att bilderna ska hamna.

2 gillningar

Va? Ursäkta men det är DU som antar saker,tex prestandan på dagens iPad.
Påhopp? Nej får du ge dig. Var har jag kommit med påhopp? Enda jag presenterat är fakta.

ICloud,NAS ,dator

Hur tar du backup på dina bilder?

Överföringshastigheten är ingen större skillnad mellan dator och iPad.

Jag gillar att jobba vid datorn och dessa behöver ju inte bytas vartannat år som man gör med luren.

2 gillningar

Det gör jag med men ibland beroende på var jag är använder jag en iPad.
På semester i Thailand är det bara telefon och iPad som gäller :grin:

Såklart man tar ju inte med sig sin stationära dator på semestern. :joy::joy::joy: Men ska jag redigera foton vill jag ha en bra stor skärm.

2 gillningar

Kanske inte så ofta men några hundra blir det nog varje gång jag tar med mig kameran ut.

Eh video, hur plåtar snabba rörliga förlopp, tex fåglar i flykt handhållet med video så andra inte spyr när dom tittar på eländet?

Kameran klara upp till 30 bilder per sekund, fast oftast kör jag med 10-15 FPS.

Visste inte att det var så enkelt nuförtiden att få in det till iPad. När jag försökt för några år sen var det rena döden att försöka och misslyckades för det mesta.

iCloud? 12TB?
NAS, DAS, Dator. Jamen då är vi ju tillbaks till datorn och där vi börja.

Internminnet då?