Dela med dig av dina roliga/smarta automationer i Homekit

För min del är det bara Hue spotar i taket.

1 gillning

Har 3st hue gu10 spotlights i en ikeaarmatur

1 gillning

Vill man ha funktionen så får man bita i sura äpplet.

Det kunde ju tänkas att det går att lösa på andra sätt också :slight_smile:

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Home Assistant-tråden

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Google Home mini + Home Assistant = HomeKit?

Det där vill man ju se ett klipp på

Återkommer!

1 gillning

Väldigt användbara saker. Hur/var har du satt upp automatiseringen för uppläsning av väder och skolmat?

Allt via Google eller även HA inblandad?

Om man någon gång ska slå på riktigt stort är ju det här ett lifegoal i hemautomatiserings.

1 gillning

Det där har man ju redan! Frugan var less på Naaaa ziibeegaa varje morgon efter några månader. Så nu har vi en random loop av vår playlist Wake up music från spotify. Låg volym som bygger upp tills alarm slås av. Kaffe maskinen slås på dessutom.

2 gillningar

Allt sker i Home Assistant som sedan castar/sänder till Google-högtalaren vad som ska läsas upp.

1 gillning

Ändrat rubrik så att det förtydligar att denna tråden handlar om HomeKit. (HA-diskussioner har en egen tråd)

1 gillning

Sorry, såg aldrig att den var Homekit-inriktad.

Apropå Homekit.

Detta ser ju lovande ut, kanske får offra ngn av kidsens iPad för väggmontering :nerd_face:

Hörde om den för ett bra tag sedan men känns lite dyr, Säkert bra för de som vill kunna styra mer manuellt, mindre för just mig :slight_smile:

Eller montera en högtalare i duschen och spelar papps favoritmusik på hög volym när dotterns varmvattenkvot är förbrukad :sunglasses: alltid lika uppskattat :sweat_smile:

2 gillningar

Kanske fel tråd, men här finns ju kompetensen… :smiley:. Mina Hue-rörelsesensorer behöver en liten stund för att aktiveras efter att en lampa har slocknat på grund av ingen rörelse. Det är ju ganska B.
I källartrappan har jag en sensor uppe och en nere. Om någon av dem triggas så tänds lampan i trappen. Men om lampan sedan slocknar funkar inte sensorerna på ett tag. Jag har inte kunnat hitta att det beror på en inställning, men vill kolla här? Jag tror det är en dålig konstruktion. Har ni det här problemet?

Jag har samma problem. Funkade felfritt i början men senaste månaderna har detta uppdagats. Testade och återställa sensorerna och ta bort automationerna men det löste inte problemet.

Har inte lyckats lista ut hur länge det tar innan den reagerar igen. Har du?

Har du automatiseringen i homekit eller hue?
Automatisering med rörelsensor kör jag i hue. Funkar bättre där