Dejtning

Till min mammas glädje har jag nu registrerat mig på en datingsida, nej jag har inget sagt till henne för hon tjatar tillräckligt mycket.

Grejen är att jag tycker det är skitjobbigt med dejting, hatar att utsätta mig för det för det får mig alltid att må skit i slutändan.
Men jag skulle gärna vilja hitta någon så antar att detta är sättet det kan hända på kanske.

Har ni förslag på bra sidor, appar eller vad som? Jag vägrar Tinder.
Behöver nog allmänt stöd i detta och vafan jag ska göra.... och ni är ju familj.
Det kanske är bra att få det från er sida med, dom flesta här är ju män. :sweat_smile:

2 gillningar

Min erfarenhet som jag delar med folk i min ålder, dvs människor som är gamla nog att vara dina föräldrar, är att det är ungefär samma människor på alla sidor🤷🏻‍♂️

Tror mer på att söka sig till singelgrupper med likartade intressen på FB.

I lördags så hamnade jag på något som kan beskrivas som en dubbeldate, vilket jag inte visste😅
Vi hade hursomhelst en mycket trevlig vandring tillsammans🙂

Ett tips är att inte chatta så värst länge innan träff. Lätt att man skapar en idealbild och ger människan egenskaper man önskar sig men de inte har.

1 gillning

Har inga bra tips. Har alltid träffat någon när jag inte försökt.

Haha jaja men erfarenhet som erfarenhet?
Tog bort min Facebook för ett år sedan, var medlem i grupper men upplevde att folk var så extremt bittra överallt så orkade liksom inte med det haha.

Sen tror jag nog på att samma personer är överallt men tänker att det kanske är värt att testa en månad i alla fall och sen se.

Helst hade jag velat träffa någon helt ”naturligt” men det är ju måttligt svårt idag känns det som.

Ingen tråd för mig denna då det är runt 35 år sedan jag dejtade sist och då träffade jag rätt person. :joy::joy:

Då gick man på dans?

Exakt det var innan apparnas tid. :joy:

Träffade min nu mera fru på Match för 15 år sedan. Så det har nog hänt en del sen dess så är nog ingen bra referens tyvärr.

Enda tipset jag har är att inte ta det så seriöst, testa lite så ser du vad som händer men har inga stora förväntningar…är oftast då det händer

2 gillningar

Tur att du, som vägrar appar, inte försöker träffa någon i dag.

1 gillning

Är där jag regnat mig nu, har inga förväntningar mer än att det kommer vara jobbigt men känner att jag måste utsätta mig för det.

1 gillning

Det här har jag ingen kompetens kring. Men det hindrar mig ju inte från att delta i andra trådar..:sweat_smile:

Jag antar att det handlar om att vara smart ärlig och ha tänkt igenom lite vad man är ute efter, men samtidigt inte vara så låst i det.

Jag vill att ni deltar! Därför jag gjorde inlägget haha.

1 gillning

Gå på dejter, sen går du på fler.. och några till efter det :slight_smile:.

Började dejta som typ 28-åring, vid 33 träffade jag min fru på tinder.. tog 5 år av dejtande :sweat_smile:.

Jag försökte med match.com när jag var 25-30 år gammal och tyckte mest det var jobbigt. 10 år senare fick jag veta att två av mina nyfunna vänner träffats på nätet, dom hade precis gift sig och fått sitt första barn då så jag tänkte att det här måste jag ju kunna också.

Sagt och gjort, jag registrerade mig på en sajt som heter OKCupid https://www.okcupid.com (vet inte hur stor den är i Sverige) och det var ohyggligt mycket enklare när jag var en bit över 40. Jag nojjade inte längre över hur folk uppfattade mig så mycket utan kunde vara ärligare. Chattade med ett gäng trevliga människor, gick på mer eller mindre lyckade dejter men ett knappt år senare träffade jag den person som numera är min fru.

Mina enda tips är att vara ärlig med vem du är och dina intentioner, välj en seriös datingsida (Tinder, Bumble etc. verkar mest vara för hook-ups) och försök ha kul under tiden. Även en misslyckad dejt är ju ofta lite kul och man träffar människor man kanske inte annars skulle träffa.

2 gillningar

Träffade frugan på Happy pancake för 14 år sedan, vettefan hur den sidan är idag dock :sweat_smile:

2 gillningar

Träffade frun på fyllan i en trekant för 19 år sedan. Sååååå… Har absolut inget att tillföra diskussionen mer än en high-five och ett lycka till. Att ge sig ut på dateing scenen är inget jag är avundsjuk på.
Min spontana åsikt är att män generellt är dumma i huvudet och säger vad som helst för att få ligga.

2 gillningar

Det där en en viktigt poäng. Ibland tror jag jag hade någon slags 'filmisk' idé om att falla pladask för en person och så är det ju sällan i verkliga livet, man behöver lära känna personen innan man vet om det är rätt.

Ibland kan det nog vara svårt att skilja på kåthet och kärlek. Min första fysiska möte med min blivande fru varade 24 timmar och var fantastisk på alla sätt men inte kunde jag avgöra om det skulle bli min livspartner efter det.

Haha shiet.

Ja tyvärr tror jag det är lite så med.
Sen på grund av alla appar och all tillgänglighet känns det som att alla förväntar sig något bättre på andra sidan.

Just det där är något av en förbannelse med apparna :disappointed:

1 gillning

Jag har faktiskt försökt lite med nätdejting. När det var väldigt nytt. Hängde ett tag på Spraydate runt 2004/05. Jag skrev först en presentationstext som jag var väldigt nöjd med. Tyckte jag fick till det riktigt bra. Absolut noll napp..:man_shrugging:. Minnet sviker mig om det var jag själv eller en tjejkompis som kom på att den där presentationstexten, eller snarare hur mina önskningar såg ut, nog borde justeras..:laughing:.

Efter en justering, som innerst inne kändes som en försämring, fick jag lite napp. Men jag insåg att jag inte så gärna vill träffa de jag fick napp hos utan jag var nöjd att chatta med dem..:joy:

1 gillning