Dejtning

Om någon förväntar sig något du inte är så är dom ändå inget för dig. Du kan bara vara dig själv och det är den personen, som gillar dig för dig oavsett hur du är, som är rätt.

1 gillning

Ja! Blir fan inte enklare.

Eller så är det meningen att man ska vara ensam typ.

@Niklas_V så sant, är extremt svårt bara.
Brukar alltid känna mig pressad mot en vägg när jag försöker dejta.
Sen känns det som att det skulle vara enklare om jag var ”mer som andra tjejer”. Tror det kanske kan skrämma killar när man jobbar med mansdominerat yrke samt har vissa intressen som mer är ”accepterat” för killar.

Tror på att vara ärlig om var man vill komma med sitt dejtande – vad man vill i ett eventuellt förhållande. Slösa inte tid på någon som inte vill samma sak.

Fast det kan ju vara som så att du får kontakt med killar som också är lite , skall vi säga nervösa? Som känner sig mer avspända med en tjej som delar deras intressen istället för att sitta och fika med sin Gucciväska :wink:

Många gånger är dom inte ärliga med vad dom vill dock.
Svårt att veta vilka som är seriösa många gånger.

@Erik än så länge verkar dom mest vara pretentiösa eller så lägger dom minsta möjliga tid på sin profil.
Kommer bli bra detta.

1 gillning

Det brukar visa sig relativt snabbt. De som är seriösa har mer tålamod.

Nu dök dessutom fjällhavre upp. :melting_face:

Kanske ska försöka sova nu…

2 gillningar

Har bara extremt dålig erfarenhet av det så det är lite svårt.
Men kanske är klokare denna gång, vem vet.

Vet många som skulle vilja ha en sådan tjej mer än en ”vanlig tjej”. Så nog ingen idé att generalisera, det finns alla typer.

För varje gång blir du bara klokare och mer erfaren, vad kan man egentligen göra bra första gången? Allt man gör lär man sig, träning ger färdighet!

Som du nog märker så hejar vi på dig!!

1 gillning

Hittar du rätt person tror jag den kommer att se det som styrkor! :blush:

2 gillningar

Har ingen direkt erfarenhet av såna siter. Men hejar såklart på dig!

Var dig själv och var ärlig. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Menar du inte alpernas tid nu? :joy:

Mina yngre kollegor menar att tinder bara används för tillfälliga vågrätta kontakter..?

Jag är för gammal för att ens ha provat det, på min tid hängde man på Badoo!

Ja precis, därför jag vägrar Tinder men samtidigt vet jag inte om andra appar är bättre liksom.
Har helt zonat ut från allt detta under mer än ett år.


Ännu en person som skickar ett och samma meddelande till flera personer.
First clue? Har inga barn.

Sen ursäkta, cutta av sin schnabel?

Jag själv är så bränd av min tidigare partner så jag har hållit mig undan kvinnor sedan den senaste. Visst, det skulle vara trevligt att träffa någon, men, det känns omöjligt då jag känner att jag inte kan lita på att någon skulle kunna ha ärliga avsikter med mig och samtidigt så vill jag inte utsätta någon annan för mitt bagage.
Provade Match ett par år efter separationen, men blev snabbt varse att det inte var något för mig.
Dessutom är tydligen de flesta kvinnor, i lämplig ålder, mest intresserade av solresor och äta ute. Något jag inte är särdeles intresserad av.

Jag tror väl på ett mer gammeldags dejtande, även om många bedyrar att det fungerar fint med dejtingsajter.
Att man har någon form av hobby/intresses där man träffar likasinnande och skapar kontakter och utifrån det träffar någon. Då hinner man även bilda sig en uppfattning om personen innan man kör igång med dejtandet.

Förlåt men kan inte låta bli att se det komiska i det, eller nja tragiskt men samtidigt komiskt.

Finns nog många tomtar tyvärr, bara ignorera

Grejen är att jag tror typ 98% är tomtar.

Om ingen har nämnt Bumble kanske det kan vara något, där måste tjejen ta första steget och skriva efter matchning

1 gillning

Ska testa den!