Datorbyggen och hårdvara

Håller med dig :slightly_smiling_face:. Jag har ju tummen mitt i handen när det gäller datorbygge men Sharkgaming verkar göra bra burkar och grabben är nöjd med sin

1 gillning

Ja verkligen! Gillar att bygga själv dock men för att få den så snygg får man lägga ner tid... och pengar. :joy:

1 gillning

Kör en på vitt så är det ju denna skärmen som gäller!

2 gillningar

När vi ändå pratar byggen, larsson skickade denna till mig. Helt brutalt. Man skulle kunna säga att det är Unreal.

Verkar ha lite anger issues den kvinnan.

NZXT H1 fungerar riktigt bra som dörrstopp också!


Haha vad gör du? :joy:

Flyttar in prylar (och datorer) i studion!

5 gillningar

Kommer bli riktigt snyggt! :smile:

1 gillning

Har en MacPro från 2008 som inte funkar så om nån vill ha lådan och refurba... eh, pimpa så kan ni hämta den...

1 gillning

Riktigt trevliga fotpallar det!

Om man lägger en kudde mellan handtagen :slight_smile:

Okej, det blev en beggad setup istället sålänge.
Moderkort: Asus Strix Z270F Gaming
CPU: Intel Core i7 7700K
Kylare: Cooler Master TX3 (tror jag efter en googling)
GPU: Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6GB
Minne: Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 16 GB
SSD: Samsung 970 Evo 500GB, WD SN570 1TB
Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus (tro jag efter en googling)

Skaplig skillnad mot den gamla datorn, den får dock vara kvar för andra uppgifter. Grabben grymt imponerad över att det är belysning på moderkortet och frontfläkten. "Wow, kolla pappa, vilka fina färger!"
Vad gäller denna så är det väl GPU som kommer prioriteras att bytas om nåt år. Kylaren till CPUn vill jag hitta en annan också, CPUn drar över 90°C vid stresstest. Eller helt enkelt bara plocka bort och dra dit lite ny fräsch kylpasta.
Tips på kylare eller pasta? 212 Hyper Evo tycker jag funkar bra innan. Inte så dyr heller.

2 gillningar

Ja det kan nog vara värt att byta kylpasta.:relaxed:
Vad spelar du på den?

Nu kan vi äntligen spela Minecraft Java Edition vettigt :joy: Tanken är väl att köra Roblox också. Det är väl det som grabben spelar, eller ja Minecraft spelar vi båda.
Jag själv spelar Cities Skylines för tillfället. Köpte Witcher 3 igår, så det tänkte jag försöka mig på också. Euro Truck Simulator 2 lät det bli en del också. Battlefield vill jag börja spela igen, och Command & Conquer. Ja, fler spel än jag har tid med.

Command & conquer!
Älskar Red alert 2 och 3 :smile:

Köpte på nån rea på Steam för ett tag sen, men inte hunnit spela än. Körde C&C och Red Alert när det begav sig för många år sen.

1 gillning

Tror inte man kan spela dom multiplayer längre tyvärr, har för mig EA stängde av servrarna.

Aldrig kört MP, körde bara mot CPU på vår Pentium 200 MHz MMX.

1 gillning

Spelat med vänner och även på lan under uppväxten.
Det bästa var när jag köttade tre killkompisar på ra3 när vi landade.
Dom gillade inte att förlora mot mig som tjej.

1 gillning