Champions League 2021/2022

Jag uppfattade att @Zop skrev under matchen och jag såg den själv. Min absoluta uppfattning är att ni var chanslösa. Inte i närheten av att få med er ens poäng. Lyckas du tråckla ihop en bild av att ni ens var i närheten av något att skriva hem om är du tråkigt enögd.

Börjar bra @Stefan_Sandstrom.

Har tyvärr ingen kanal jag kan se det på :frowning:

Ikväll hinner jag inte se. Sonens läxor, jultidningsförsäljning och kakförsäljning var tvunget att fixas. Men snart är jag lika ledig som trött.

Nu hade du stängt av ändå.

mm…fick notis om det.

vänta nu…missade Salah en straff???..hur…va!?. Vad fick han straff för?

Bedrövligt nog så visar ju inte Bubblan exakt tid då ett inlägg postades men jag uppfattar det som att inlägget skrevs i slutskedet av matchen och det är ju klart att man kan använda ord som ”chanslösa” är det står 0-3 och inte mycket kvar.

Min poäng var att hade vi varit så skarpa som vi oftast är i dessa sammanhang och då inte gjort dessa enkla misstagen, då hade det bra spelet och modet från de första 30 minuterna fortsatt och matchen hade haft stor potential att kunna bli en annan. Nu blev det inte så utan matchen var avgjord efter dessa misstagen.

Det var en helt ok straff men målvakten räddade.

1 gillning

Gick ju bra det där.

2 gillningar

I kväll bjuder Telia på en match i vanliga TV4. Undrar hur mycket reklam det kommer vara om att skaffa C More eller Telia.

1 gillning

Ikväll är det svårt, ska man se PSG—Shity och veta att man önskar det sämsta för båda? Eller ska man kolla på Netflix? Sorry @Stefan_Sandstrom men Liverpool- Porto känns inte aktuellt.

1 gillning

Väljer Milan–Atletico Madrid.

1 gillning

Malmö FF ser chanslösa ut i Champions League.

1 gillning

Nu United. Svår match men vi vinner.

Inte alls oväntat.

Det enda ansvarsfulla som bör göras är att ställa juniorerna på banan resten av gruppspelet.

2 gillningar

Vi vann. That’s it. Flest mål vinner…:clap::clap::clap:

1 gillning

… även när de görs av våldtäktsmän. :smirk:

Det tycker jag inte man kan kalla någon som inte är dömd.

1 gillning

Der Spiegel: The Woman Who Accuses Ronaldo of Rape

In response to the question as to whether Ms. C. ever raised her voice, screamed or called out, X responded, according to the document: "She said no and stop several times."

In the document, X says that she was lying on her side. "I entered her from behind. It was rude. We didn't change position. 5/7 minutes. She said that she didn't want to, but she made herself available." And further: "But she kept saying 'No.' 'Don't do it.' 'I'm not like the others.' I apologized afterwards."

:man_shrugging:t2:

Brå: Våldtäkt från anmälan till dom

De senaste åren har omkring 5 av 100 anmälda våldtäkter resulterat i en fällande dom. År 2016 anmäldes 4 549 våldtäkter mot person som var minst 15 år. Samma år ledde 384 fall av våldtäkt till åtal och det utdömdes 194 fällande domar.

Fränden: Hur mycket våld mot kvinnor tål den moderna fotbollen?

Jag känner bara det här återkommande skavet över att fotbollsidoler – som numer pratar obehindrat om rasism, om mästerskap i diktaturer, om orättvisor i världen generellt – har så förbannat svårt att vara tydliga om mäns våld mot kvinnor. Också om det kostar lite dålig stämning.

1 gillning