Champions League 2021/2022

Jag tycker det är ett rättsfall som lämnar väldigt mycket i övrigt att önska. Allt från uppstarten av ärendet och sedan hur det har bedrivits. Att många sunt tänkande personer känner stor tvekan till att Ronaldo spelar toppfotboll är helt naturligt. En av tjejerna i Aftonbladet eller Expressens Premier Leaugepodd uttryckte det väldigt väl och tydligt.

Men är han skyldig? Mycket tyder ju på det, men så länge det inte finns en dom avstår jag för att vara domare och kalla honom våldtäktsman. Det skulle kunna gå att konstruera berättelser kring varför han sa som han gjorde i de citerade “förhören”(vet inte vad man ska kalla det) och det går att förstå varför han inte frivilligt inställer sig i USA. Jag tycker inte något av detta talar till Ronaldos fördel men menar att det inte behöver ses som solklara bevis.

Man Utd går snart upp i en måstematch. Det handlar om CL men också om hela lagets ställning just nu. Jag är klart orolig. Vi har sett väldigt skakiga ut under de senaste matcherna och Atalanta sägs vara väldigt bra på hög press. Jag tycker vi har många svagheter(och flera styrkor) och en av dem är när vi utsetts för hög press. Vi blir otroligt låga, missar passningar och försöker slå långbollar. Visst, ibland blir det mål även på långbollar men man kan inte ha det som lösningen på motståndarnas höga press.

Ser bedrövligt ut.

Första halvlek var som… Man Utd…

Vilken vändning. Nu kommer nästa utmaning, vi brukar ha svårt att stänga matcher.

1 gillning

Pust.

Kul att Kulusevski fick göra mål för Juventus.

2 gillningar

Hur ska man förklara att Man Utd så ofta är som ett bottenlag i första halvlek för att sedan dyka upp som ett spänstigt topplag i andra? Det övergår mitt förstånd.

Då var det dags. Ikväll har United tagit sig till Italien för returmötet mot Atalanta. United är som vanligt helt omöjligt att förutse. Blir det flipp eller flopp? Det absolut tråkigaste är att Viktor Nilsson Lindelöf skadade sig på träningen i måndags. Just när vi ganska framgångsrikt testade 3 backlinje, som ger VNL en mer given startplats, händer det här…:worried:

Varken flipp eller flopp efter första halvlek.

Spelmässigt en flopp. Men som tur är så är det inte konståkning…😮‍💨

1 gillning

Just nu känns det som att Spurs snodde Conte framför näsan på oss.

1 gillning

Vet @Zop Eller någon annan om man säker kan pausa eller gå tillbaka och se studiosnacket? Avsnitten brukar väl ligga kvar ett tag?

Bara att välja ”Se från början” och spola fram till det du vill se.

1 gillning

Ok insats för Utd, kan jag tycka.

Ronaldo är helt sjuk.

Jo, resultatet bättre än spelet.

Champions Super League.

Tveksam, men vi får se.

Ser Blackburn förlora i kväll i ligalunket för att få lite distans till europeiska superligor.

1 gillning

Vilken kväll! :neutral_face:

2 gillningar