CDON åter igen i blåsväder efter konkurs och förlorade pengar

Han kunde inte hålla sig:

Detta gäller trots att varan har sålts av ett annat företag på marknadsplatsen och CDON därmed inte är part i köpeavtalet.

”Oj så goda vi är nu.”

Pajasföretag.

2 gillningar

Dom har bränt alla sina broar

1 gillning

Någon på CDON som lyssnar på podden! :heart::headphones:

1 gillning

Kom precis i mailen.

Sista meningen är ju så bra. :joy::joy::joy:

1 gillning

Från sajten:
image

Cdon och dess VD går skilda vägar efter senaste tidens kritik mot bolaget.

Enligt bolaget har man en gemensam överenskommelse med VD Peter Kjellberg att det är läge att lämna plats för en annan förmåga.

Detta sker strax innan lanseringen av en ny plattform som de kallar Cdon 2.0. Kjellberg får gå med omedvelbar verkan från sin post. Han stannar dock kvar som konsult fram tills övergången till nya plattformen är klar.

Cdon har fått massiv kritik på grund av sitt handlande i samband med att en handlare gick i konkurs. Konsekvensen blev att flera kunder inte fick de varor de betalat för. Cdon var inte heller intresserad av att hjälpa kunderna utan hänvisade till allmän information om konkurser. Samtidigt ändrade man informationssidor på sin webbsida som tidigare pratat om att man tog ansvar för hela processen vid ett köp. Efter ändringen blev det tydligare att det bara gällde om kunderna handlade direkt från Cdon, inte från en av deras partners.

Så sent för någon vecka sedan gick dock Cdon ut och meddelade att de kommer ersätta kunderna. Flera av de kunder vi pratat med har dock än så länge inte hört någonting.

Peter Kjellberg tog över som VD så sent som oktober 2021. Innan dess hade man haft en temporär VD. Även han fick hantera en skandal där kunder blev lidanden.

Ekonomichef Thomas Pehrsson tar över rollen som temporär VD från och med 1 januari. Detta gäller tills bolaget hittat en ny permanent VD.

Via Pressmeddelande.

När jag läste här att de skulle betala tillbaka pengarna så väntade jag mig att få ett mail från dem efter ett tag, men när jag fortfarande inte hört något förra veckan så mailade jag deras kundtjänst. Jag har fortfarande inte fått svar.

Återrapportera gärna om du får svar.

Ja, då har det löst sig för mig i varje fall. Fick först ett besked att det skulle ta max sju arbetsdagar, som inte var värt byten det tog att skriva det. Efter nio arbetsdagar kontaktade jag Zupergift, och då blev det fart kan jag säga.

Tror jag mailade Zupergift en torsdag kväll, fredag morgon hade jag svar därifrån, och på måndag morgon hade jag svar från CDON, och löst på eftermiddagen.

Lite tråkig kundtjänst som CDON har, när man ska behöva kontakta andra företag för att kunna få hjälp av CDON. Nu spelar det mindre roll för mig, för det här kommer vara sista köpet via CDON på mycket lång tid.

Zupergift är alltså presentkort som du köpt externt för att använda på CDON eller är de köpta direkt på CDON?

CDOFF?

Jag fick svar från CDON idag, de skrev att det stämmer att de tar på sig ansvaret, men jag var tvungen att gå via Qliro eftersom det var dem jag betalade via. Har mailat Qliros kundtjänst idag, får se vad de säger.

1 gillning

Ah men det stämmer. Konstigt att du inte fick mail om den informationen bara.
<

Och nu har Qliro bekräftat att de krediterar beloppet, har inte kommit in på kontot än men borde dyka upp efter helgen. Skönt! Men jag känner mig ändå lite tveksam till att handla via CDON i fortsättningen, av princip.

3 gillningar

Såklart att man inte handlar av CDON eftersom de inte agerar förrän de inte har något val. Så de går bort och förhoppningsvis försvinner de med tiden då de gjort bort sig rejält. Tråkigt med ett bolag som var rekorderliga en gång i tiden.

3 gillningar

Och i går fick jag mail från CDON att de har makulerat min order. Snabbt jobbat. :roll_eyes:

Bara hoppas de krediterar en gång till. :joy::joy:

De har en ny VD nu. Han som tidigare var på Fyndiq:
CDON köper Fyndiq i jätteaffär - så mycket betalar de - Ehandel.se

1 gillning

Äntligen en marknadsplats som säljer det man vill ha.:nerd_face:

Ser du :tv: i dimman? :joy::joy:

1 gillning