Bubblans driftinfotråd

Det finns en knapp för det på mobil.

1 gillning

Jag lägger filmerna på YouTube, går ju att ha hur mycket som helst där, behöver inte ens vara öppet för alla.

Jo det går så klart göra så, men ändå en större process :stuck_out_tongue: Forumet verkar ju inte riktigt gilla youtubeklipp heller ;D

För mig har alltid YT funkat här. Lägg inte in det med länkfunktionen utan klistra bara in adressen i textfältet.

2 gillningar

Kanske var en något oklar och lång referens till problemet med någon SuperMario(?) tråd tidigare i år?
Jag har inte laddat upp något på YT :smiley:

Varför blir PM notisbrickan grön i mobilen och rosa i datorn? Hade varit smutt om den var grön i datorn också och inte rosa som den andra.

1 gillning

+1 på den! Bör ju gå ändra med lite custom CSS :v:t3:

Låter som att ni får många PM. Jag kan räkna PM-trådar som jag varit aktiv i på en hand. :neutral_face:

Vi som är poppis har många kompisar. :rofl::rofl::rofl:

BTW: Har inte du din PM avstängd?

1 gillning

Mycket skvaller och skitsnack bakom ryggen.:wink::joy::joy::joy:

1 gillning

Den är öppen för patreons.

1 gillning

Skulle säga att forumet är OK med ett måttligt antal youtube filmer i ett inlägg. När man fläskar på med 100000 klipp så blir det lite galet däremot :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Men det tillhör väl inte vanligheterna? Men YT tar väl ingen server plats?

Nej precis, där är problemet att youtube har extremt mycket tracking data och annat som skickas och gör att många browsers flippar ut och kraschar. :slight_smile:

Då är ju lösningen att vi kan posta videor direkt utan att ladda upp de på YT?

Mja alltså, du kan ladda upp mp4 videos på forumet, om dom är små nog, postar du direkt från en telefon så är den högst sannolikt inte liten och då tar de upp mycket plats på forumet.
YT länkar/filmer fungerar finfint, men om man postar väldigt många på en gång så kommer vissa browsers ogilla det starkt (forumet bryr sig inte däremot och det tar ingen plats på våran lagring).

Så om man vill så kan man ladda upp komprimerade mp4:or, alternativt posta youtube (eller andra) länkar, men i båda fallen så bör man låta bli att posta tusen filmer på en gång :wink:

1 gillning

Varför olika loggor?
I rot/kategori

I tråd

@Jite delegerade ut det till @Marcus_Attefors och här ser vi resultatet.

Haha det är inte mitt fel!

Strukturella misslyckanden är alltid svårdefinierade. Frågan är egentligen alltid vem man vill hänga ut för stunden :grin:

1 gillning