Bubblans driftinfotråd

Kan det vara så att stor majoritet är tillbaka på jobbet efter lite julledigt?

Vore kul att se ett litet längre tidsspan, för nu verkar det mera vara en spik i trafiken efter jul :slight_smile:

Men den känsla var ju helt rätt!

Här kommer all statistik vi har! (Notera att sista dagen alltid är låg om vi inte tar ut statistiken i slutet av dagen)

De 365 senaste dagarna

6 gillningar

att de är så många som är ”besökare” , trodde ja inte !!

1 gillning

Vad är en crawler?

Det är botar, som Google, som besöker sidor för till exempel indexering.

1 gillning

Ah tack!

Det har alltså inte varit så få nya inlägg på ungefär ett år som vi har nu.

Det var färre för ett år sen, ser du i grafen. Nya ämnen var betydligt färre för ett år sen. Antal registreringar har fördubblats.
Inlägg verkar följa iPhone-lanseringar. :rofl:

Inlägg för 2022-01-01 och 2023-01-01 ser i stort sett identiska ut i mina ögon. Däremellan har det varit fler vid typ varje datapunkt.

Kan inte publicera bilder via telefonen(iOS/Safari)

Nu hoppade det igång igen.

Yes, vi har märkt problem med fil-lagringen en stund, undersöker problemet. Verkar dock tyvärr ligga på leverantören, så får se vad dom kan göra!

1 gillning

Bubblan har laggat en del senaste dygnet, tar mer tid att ladda sidor för mig och man får fram ladd-ikonen mer än tidigare. Bara för mig det är så?

Vi har haft lite problem med bubblan ett kortare tag och diskuterar åtgärder för att lösa det hela.
Vi ligger lite efter i uppdateringar, så potentiellt kommer vi att dra ner forumet en stund inom några dagar och uppdatera samtliga komponenter. Det bör lösa problemen som vi har sett.
Kommer posta en sticky post med datum/tid för nertid så fort vi bestämt när det ska hända.

6 gillningar

För din egen säkerhet bör detta ske mellan 02:00-06:00. :joy::joy::joy:

1 gillning

Det är lugnt, skyller på @Esse. :wink:

1 gillning

Hur ska du då kunna roa dig efter nattliga gubbaskvätt?

2 gillningar

Den kan jag hoppa över en natt. :joy::joy:

1 gillning

Skit bakom spakarna.
/Maria

Ser ut som det är lite strul här med :slight_smile:

1 gillning