Bubblans driftinfotråd

Funkar för mig med patreonkoppling så det är märkligt.

Kör du discourse appen? Om så kanske den är syndaren.

Kör med safari

1 gillning

Hm, ja, det är absolut konstigt.
Borde inte finnas något som spelar in där, men ska absolut undersöka det lite närmre.

Har testat andra webbläsare som Edge, Chrome och Firefox nu. Där fungerade allt som det skulle. Så nu har jag rensat all webläsardata i safari så nu fungerar det även där igen :pray:t2:

2 gillningar

Jag hittar ingen passande tråd mer än denna, Jag upplever problem med scrollande på forumet. Främst när jag sitter på dator och Edge, men händer även i Safari.
När jag går in i en tråd och börjar läsa och börjar scrolla ner, så hoppar inläggen efter ett tag tillbaka till ovanför där man började. Starkt irriterande. Ibland hinner man läsa 15-20 inlägg och så hoppar det tillbaka av sig själv. Vet inte om det stämmer men det verkar hända när ny "reklam" ska laddas in mellan inläggen, när man skrollar ner.
Undrar om fler har problem med detta?

Taggar @Esse då detta inlägg är lite riktat till felanmälan eller vad man nu ska kalla det. :slight_smile:

Upplever med detta, tror det tagits upp här med: Bubblans driftinfotråd
Ping: @Jite

Consider it felanmält!

Fortfarande så tar det lite tid lite nu och då att komma in på Bubblan men när man väl är inne så funkar allt snabbt och bra.

På mobil eller dator?

Stationär PC med Firefox, upplever det inte på andra siter.

Upplever du samma sak på mobilen? Det är inget jag märkt av själv nämligen.

Nej där flyter det fint, kör även Firefox där. Hemma är det lite till och från så det finns inget mönster direkt. Men det märkliga är att när jag väl är inne rullar det bra. När jag ska in kan det ta typ 10 sekunder ibland.

Just nu funkar det bra.

1 gillning

Vad använder du för tjänst för att logga in? Är det samma på alla maskiner/browsers?

Loggar in i Firefox på alla maskiner och på TV sidan. Inga appar till hjälp utan en ren och snygg inloggning. :joy::joy:

Kanske inte helt rätt tråd men delvis…

Är det bara jag eller har det varit väldigt mycket mindre trafik i forumet, säg drygt senaste veckan?
Jag upplever det som oerhört mycket färre inlägg generellt, åtminstone senaste en två veckorna. Det kanske bara är jag? Går det att se hur det har sett ut senaste veckorna?

Hej! Så här ser statistiken ut över nya ämnen samt antal inlägg.

1 gillning

Alla har hakat på hälsotråden och är ute och promenerar i stället för att skriva inlägg. @RolexJocke får posta dubbelt så mycket för att hålla uppe statistiken.

3 gillningar

Då var min känsla spot on, trafiken har av någon anledning stört dykt sista veckan.

1 gillning

bild

2 gillningar