Bubblans driftinfotråd

Räcker med din närvaro @Jite för att det ska rulla på igen. Forumet saknade dig :joy:

2 gillningar

Känns så ibland.
Är dock mycket lättare om det faktiskt är ett uppenbart fel... :stuck_out_tongue:

4 gillningar

Även jag har haft störningar under kvällen. Nu verkar det rulla på.

Rullar bra nu, alla andra forum eller sidor jag besöker har rullat bra hela kvällen så jag tror nog på något TV strul som kom och gick.

1 gillning

Något som går snett på soten just nu?

Går vääääldigt trögt just nu att ladda om sidor, posta/editera inlägg etc.

Eller ja, det går lite upp och ner.

Ja det verkar gå lite tungt

Går det att lösa så ikonen när en "installerat appen" för Bubblan inte visar Chrome-loggan? Vissa forum/sidor visar bara sin egen logga, andra har Chrome-loggan också.
Screenshot_20230103_191911

Har det mekats bakom kulisserna nyligen eller är det för att jag precis blivit patreon och kopplat mitt konto här med patreon?

Svarsrutan är konstigt skuren. Startsidan är också konstig


Ser ut som en CSS-bugg

Är det något jag kan åtgärda från min sida? :smiley:

Nope, inte mer än att ha iOS uppdaterat/refresha sidan.

1 gillning

Perfekt, tack :slight_smile:

Ytterligare bekymmer med bubblan, se video :confused:

https://youtube.com/shorts/t-kMPcQhudk?feature=share

Kan du redigera andras inlägg? Du kanske har fått admin status? :joy::joy:

Har du kollat din textinställning typ storleken?

Haha nejdå, jag citerar en annan bara :sweat_smile: textstorlek är som den alltid har varit för egen del. Dvs den minsta :grinning:

Safari. :frowning:

Jo, men jag har aldrig haft dessa bekymmer förr. Detta uppkom efter att jag kopplade mitt patreon till bubblan. Mest troligen ett sammanträffande

1 gillning

Funkar här, iOS 16.2. Beter sig som den ska. Kan ha med textstorleken i iOS att göra.

Inga förändringar har gjorts här (om inte någon admin utan att säga till gått in och lekt med våra custom css/js filer!), så tyvärr tror jag det kan vara förändringar i din browser/os som kan ha bökat till det (är det safari?).

Jag ska däremot absolut kika på det (och vi kommer snart göra en uppdatering på forumet som potentiellt kan lösa en del issues).

Finner det så märkligt att det alltid har fungerat bra tills att jag kopplade mitt patreonkonto till bubblan. Kan det ha att göra med att reklamen försvann? Mig veterligen har ingen uppdatering skett i os/safari såvida apple inte har börjat pusha ut tysta uppdateringar där användaren absolut inte får veta något