Bubblans driftinfotråd

Loggan endast synlig för iPhone användare, sen gammalt. :joy::joy::joy:

1 gillning

jag sitter å bombar å läser bubblan......vad gör du?

:slight_smile:

Nä men vettefasiken..klart kul problem.

1 gillning

Vilken jag än väljer här blir det inte det tema som är under mörkt läge. Blir något med blåa färger i i stället för Teknikveckans rosa.

Är i alla fall den inställningen man ska aktivera om man vill att mörkt läge ska hålla sig till systeminställningar.

Var hittar du den menyn? Tror bara vi har två lägen aktiva, mörkt och ljust.

Däremot är det lite för kompakt där emojiarna är. Nu ser man inte vem som sagt vad längre för det maskas av.

1 gillning

Under webbplatsinställningar.

Hittade denna och försökte slå på det:

Troligen detta som felar:

This brand new feature relies on changes to how themes and color schemes interact. If your site uses a custom theme or unofficial plugins, it is most likely not compatible with automatic dark mode yet.

Ahh, jag förstår. Ska se om det är något vi kan lösa.

1 gillning

Ja, jag märker att det är en del konstigheter på mobil-versionen för närvarande. Undersöker det!

2 gillningar

@Jite

En sak som stör mig sjukt mycket, som har existerat ett tag nu och jag vet inte vad som orsakar det, är att ofta när man går bakåt i Safari så landar man inte på förra sidan utan någon helt annanstans.

Jag brukar läsa sidan med inlägg och med olästa. Om jag är inne på olästa och trycker mig in på en av trådarna med olästa inlägg och sedan swipar bakåt så landar jag ofta på ”Nya” och inte på ”Olästa”, där jag kom ifrån.

Varför blir det så?

1 gillning

Du kan välja standardhemsida under dina inställningar för bubblan. Kika under kategorin gränssnitt.

Håller helt med om det och jag upplever att det kom med betorna av iOS 16.

Min gissning är att det är något som inte fungerar på samma sätt i safari som i andra browsers som Discourse använder. Safari har en hel del quirks som är rätt bökiga att inte smälla i...
Jag ska kika runt lite och se ifall det är något som dom som bygger discourse har svar på, men dessvärre är jag orolig att det inte är något jag kan fixa själv :confused:

Vad menar du? Det ska inte till några specifika inställningar, om jag går bakåt i webbläsaren ska jag landa på sidan jag kom ifrån och ingen annanstans.

Hittade denna rapporten, så det är ett känt problem nu iaf :stuck_out_tongue:

1 gillning

Menar denna inställning.

Jo, jag förstod att det var något sådant men det är ju bara en potentiell workaround och inte en lösning. Jag ska inte behöva någon speciell inställning utan ska landa på förra sidan 100% av gångerna.
Nu mest nyfiken på varför det inte sker.

Jag verkar hamna rätt hela tiden efter dagens uppdatering av bubblan. Får se om det fortsätter så.

@Zop

Nu precis t ex, när jag landade o denna tråden där jag nu skriver detta, så var jag i olästa och gick in i ”Vad köpte du senast” för att sedan backa tillbaka. Vad händer då? Jo, då landar jag direkt på inlägg 730 i denna tråden (!!!) och inte i listan över trådar med olästa inlägg.

Bara att ladda hem Firefox, problem solved. :joy::joy:

Jag har inga problem med Firefox heller. Det är dock jobbigt att när man klickar på länkar så tar dom över ibland. Då har jag slagit på "Öppna alla externa länkar i en ny flik" men den bockas av ibland av sig själv.

1 gillning