Bubblans driftinfotråd

Yes yes yes.

Ska försöka sno tillbaka min iphone SE från ett av barnen så jag kan testa.. :stuck_out_tongue:

Bara mobil/platta va, aldrig på dator?

Kommer inte ens in på sidan med min SE. Kan ju vara för att den är tusen år gammal, men den kör senaste safari, så :person_shrugging:

Det som är skumt är att ni säger att det varit dom senaste 2 dagarna, varken bubblan eller safari har förändrats sedan senaste safariuppdateringen (30:e mars)...

Tänker att vi försöker få in en uppdatering av bubblan imorrn och se om det fixar problemen, för man vet aldrig!

2 gillningar

Korrekt, för min del iaf.

1 gillning

Det känns som att det här problemet dyker upp hela tiden nu, att sidan inte laddar och att jag själv måste ladda om den. Jag tror att det beror på att jag kör Mullvads profil på min telefon. Det konstiga är att jag har gjort det ganska länge, och det är först på senaste tiden som bubblans sida har börjat krångla.

Problemet värre nu på iPhone & iPad med Firefox, går åt 5-10 uppdateringar innan man kommer in. När man väl är inne funkar det som det ska om man bortser från att markören är lite här och där. På PC med Firefox är det inga som helst problem.

Det verkar som att Bubblan försöker ladda in något innan sidan, men det blockeras av Mullvad DNS, istället för att gå vidare står den bara och väntar.

Fördelen med Control D är att man kan se vad den blockerar och vitlista det.

Varje gång man går in på Bubblan blockeras till exempel syndication.twitter.com, analytics.teknikveckan.se,
static.cloudflareinsights.com och securepubads.g.doubleclick.net.

1 gillning

…och det ska ju inte få ha denna påverkan.

Jag kör Mullvads DNS utan större problem. Dock oftast via dator.

1 gillning

Denna har jag fått upp flera gånger senaste veckan. Två gånger denna morgon. Trycker jag på fortsätt kommer jag in direkt. Safari på iPadOS 26.5 PB.

Som lite motvikt till alla problem som rapporteras här så vill jag bara meddela att jag kör Safari på iPhone utan några speciella vpn/dns-inställningar och det funkar lika bra som alltid :slightly_smiling_face:

1 gillning

Är det bara bubblan ni får dessa problem på?

Japp. Kör inte Discourse.

Ja, jag hänger även på ett annat forum med Discoursemjukvaran utan att problemen här uppstår.

Japp, iPhone och Chrome.

Mitt problem är bara för bubblan.

Bara bubblan.

Har också samma problem.

Kan potentiellt ha hittat problemet. Men min telefon slutade bråka om det, vilket gör det svårt att testa igen... hehe...