Bubblans driftinfotråd

FYI – jag skulle moderera ett inlägg samtidigt som jag duschade och det slutade med att jag flyttade hela flams och tramstråden till Rolex Humor-tråd.

Det var inte meningen – men ja innehållet är ju ungeeeefääääääär det samma!

4 gillningar

Du tyckte inte det lät som en dålig idé redan innan? :smiley:

1 gillning

Håller med här. Sedan är väl jag en av syndarna och kan i lan tycka att lite mer flytta inlägg till bättre trådar. Sedan vill jag inte vare sig belasta moderatorerna med för mycket arbete eller att det blir för stelt. De rent sakliga forumen är stentrista.

3 gillningar

Jag tror att det lätt blir irritation här eftersom bubblan besöks av olika anledningar. Dels har vi det sociala gänget som skojar friskt och håller en trevlig stämning. De är inte så noga med tråddisciplin utan vill mest ha kul.

Sedan har vi det andra gänget, som jag själv tillhör, som främst hänger här för information, tekniknyheter och för att bolla tankar kring IT.

När de här två stilarna blandas så blir det lätt krockar.

2 gillningar

Självklart ska det vara trevligt och mysigt i trådarna! Och det är ju som ni skriver en balansgång.

Min syn på saken är att ju mer specifik rubriken är, desto mindre utrymme för utsvävningar.

Enklast är att bara anmäla saker som känns irrelevant så flyttas det (nästa gång skall jag försöka göra det utan att samma hela tramstråden :slight_smile:

Jag har ett önskemål om layouten. Att text och bild på dator lägger sig i kant med avataren, precis som på telefonen.

telefon:

dator:

Hade absolut kunnat vara trevligt, jag är dessvärre rätt tveksam till att ändra den typen av saker i discourse, iom att dom rätt ofta modifierar teman vid uppdatering och det då kan få väldigt konstiga effekter!

Efter uppdateringen igår försvinner indraget när jag minskar fönstret på bredden och allt blir som på telefon. Nu är jag nöjd :slight_smile:

1 gillning

@Jite Ser du nått i loggarna? 70.34.209.67

Wow, här gick jag och trodde jag var ensam i någon form av lokalt problem :blush:

Detta har jag plötsligt upplevt de senaste två dagarna, inte tidigare.

Troligtvis att ni surfar på sydliga breddgrader. :joy:

Exakt! Senaste två dagarna.

1 gillning

Inga konstigheter i loggar, server ser ut att må helt okej med.
Händer det bara i telefonen? Safari? Kan inte återskapa på min dator, och skulle behöva se loggarna i frontend för att kunna veta var problemet ligger.

Men ska undersöka det.

Kommer sannolikt uppdatera discourse inom någon dag med, vilket skulle lösa potentiella "servern är trött" problem om det visar sig vara där det ligger.

Provar och återkommer från min iPad imorgon.

Samma på iPad. @Jite Är man väl inne på bubblan går det fint.

Ja, det där upplever jag också rätt ofta på mobilen. Jag tänker att det kan bero på att jag kör en Mullvad-profil som filtrerar bort reklam och annat, för det känns som ett DNS-fel. Jag tänker att jag får leva med det, om jag är själv är orsaken?

Jag kör via Quad9 DoH och AdGuard Home men det är ju bara på mitt WiFi hemma och detta problemet uppstår även när jag besöker Bubblan via mobilmätet.

Kör ni alla på iOS med safari?

Försöker hitta en startpunkt för debugging (lyckas inte återskapa det på min dator eller android telefon).

1 gillning

Jag har bara upplevt felet på iPhone och iPad båda med Safari som webbläsare.