Bubblans driftinfotråd

Verkar lira för mig nu!

Ingen skillnad här.

VPN? Eller Custom DNS?

Det där är skumt, men osäker på om det ligger på "vår" sida eller om det är något som bråkar på din sida...

Standard inställningar, inget custom på lur eller iPad.

Fortfarande problem här, ingen skillnad.

Har stängt av scriptet som vi tror är problemet. Säg gärna till om saker funkar som dom ska nu eller om det fortfarande är problem. Jag kan inte återskapa det på min telefon för närvarande, vilket gör det svårt att testa om problemet är löst...

Fick precis samma fel.

Inga problem hittills, innan kom felet hela tiden kändes det som så det kan vara lösningen. Återkommer…

Tycker sidan laddar snabbare nu.

Fortfarande exakt samma fel...

Funkar helt felfritt här i Safari och Discorse-appen har du testat att köra i incognito?

Vi är flera med exakt samma fel. = 99% serversidan.

Kan iof vara DNS med. Jag kör 1.1.1.1.

1 gillning

Samma här fortfarande. Fick trycka 8 gånger på försök igen knappen.

Mja, svårt att säga att "det är serversidan" när inte alla får det, utan bara vissa, speciellt eftersom alla som får det kör samma telefontyp och browser.

Absolut lär det vara så att något som kör på bubblan inte är kompatibelt med något i safari, men det är extremt svårt att gissa sig fram till vad det är. Vi har hittat ett script som verkar ha varit problematiskt, men iom att ni fortfarande har problem så får vi fortsätta undersöka.
Det är däremot lite svårt, iom att jag inte kan återskapa felet öht längre.

Kan däremot, som Marcus säger, vara värt att kolla om det funkar incognito, för om vi fixat det och din device har cacheat vår index-sida så försöker den sannolikt fortfarande ladda in det script som var problematiskt.

1 gillning

Kan du inte lägga upp en enkel html sida i root foldern? Sen tcpdump igång mot den sidan? Då borde jag kunna ge dig en tidpunkt.

@jite @Marcus_Attefors

Jag får detta när jag försöker köra Bubblan i privat läge så nej, det är inget vidare :

Det felmeddelandet är inte relaterat till detta, är en annan konstighet som händer utan någon uppenbar anledning, brukar räcka med att ladda om sidan.

Tyvärr kom problem tillbaks, fast inte lika frekvent.

samma här tyvär

Samma här också.

Ska försöka uppdatera den primära noden som forumet kör på snart, förhoppningsvis hjälper det med vissa av problemen ni upplever, dock är jag orolig att safari-problemet är något som jag kommer ha väldigt svårt att lösa, då jag inte kan återskapa det på någon av mina apple maskiner och därav måste gissa på vad det kan vara.

1 gillning