#försökskanin.
Låter bra!
Men bara så jag fattar. Jag kör TV som webbapp och det finns ingen info alls om Patreon (inte ens om jag söker). Du skriver att ni tagit bort $1 men jag har någon gång valt $2-nivå. Finns den kvar eller vad har jag valt?
Om du trycker på pennan bör du kunna ändra och välja antingen “Patreon” för 4 dollar eller Patroen+ för 12 dollar (men den tänker jag att du inte tänkt välja ;))
Jag tryckte på pennan. det funkade inte bilden blev bara större.
OK, då får ni 20 riksdaler till i månaden.
(Då ska vi se om jag blir av med reklamen igen och får tillbaka badge på avataren…)
Nu är TV långsamt.
Det där var konstigt, höll det på länge?
Kan inte se något varken i loggarna eller i graferna, så undrar verkligen vad det kan bero på
Det har gett sig nu, men det var riktigt segt ett tag.
Höll nog på 30-60min iaf.
Det pågår för tillfället maintenance på den service vi använder för uploads och bild storage. Det ska gå att använda som vanligt, men kan bli lite segare att ladda saker ibland.
Förhoppningsvis märks det inte av nämnvärt då vi även har cache framför som borde fånga upp en del
Tackar @Marcus_Attefors.
Antar att det är det som @Jite har informerat om ovan som är orsaken då, eller? Jag har iofs upplevt segheter i ett par dagar nu.
Jag hittar ingen bubbla för trådar om respons på Teknikveckan/Bubblan i sig så jag placerar den här.
Under de senaste två dagarna har jag upplevt en väldigt tydlig försämring i hur pass snabbt siten svarar och då har jag haft samma upplevelse på tre helt olika internetanslutningar med tre olika enheter vid olika tillfällen, dels eget Wi-Fi med BBB-fiber, dels jobbets internetanslutning och sedan mobilnätet via Telia och då via iPhone, iPad och jobbets Windows-dator. Oavsett vilken av dessa jag för stunden har suttit på så har hela siten känts ”trög”, mycket långsamma än vanligt.
Är där något prestandaproblem?
Taggade dig i rätt tråd!
Min dotter i Svedala sa samma sak. Hon har bahnhof och jag såg responstime till DNS var ganska hög… så ändrade till 8.8.8.8. sedan dess har hon inte sagt något.
Jag kör CloudFlare utåt och på jobbet högst sannolikt någon annan så jag tvivlar på DNS från min sida.
Det har väl varit lite ojämnt då och då, @jite gillar ju att leka med verktygslådan.
Jag har själv inte märkt varken från min maskin eller i loggar eller annan övervakning. Jag ska köra en check på vår postgres server imorgon och se om det finns några problem där.
Jag har dock sett att leverantören har haft lite blandade issues i och runt vårt datacenter, så jag ska kolla med dem om det är något där som spökar.
@RolexJocke, Denna gången är det inte jag! Har ju lovat att säga till innan det blir planerade downtimes på över 30 sekunder
Men nu har sidan verkligen hicka.