Boka hotell med barn

Bokar hotell i Stockholm men blev lite fundersam gällande barnpolicyn.
Normalt brukar jag aldrig uppge barn när jag bokar för det går alltid bra att man delar säng.
Nu blev jag lite fundersam när jag läste detta. Någon som kan upplysa lite snabbt vad som gäller.
Dottern är 8 år.

Som du själv hade sagt: Detta vet ju bara det hotell som det gäller, att killgissa på TV går bort. :joy::joy::joy::joy:

Ring och kolla. Men annars verkar de ju mena att de under 10 år kommer med på köpet så att säga. Så som ni brukar göra.

Om du med dela säng menar att dottern sover i er säng så kan jag inte tolka det som något problemet för er. Men som Jocke skriver, det är killgissning.

Tack då går jag på det från en mer erfaren hotell besökare :grin:

Handlar inte om att gissa utan tolka texten angående policyn.
Väljer jag 2 vuxna och ett barn på åtta år så vill bokningssystemet att jag ska betala för två rum. :man_shrugging:

Bara du tar ansvar för dina egna beslut..:grin:. Ringa annars. När vi bara reste med den minsta innan han blev för stor brukade vi göra lite som er. Men vi ringde oftast. Då löste det sig även på lite kärva hotell. Att boka för de små digitalt brukar bara skjuta upp priset.

Ja inte kommer jag säga ”Ja men xms67 på Teknikveckan sa att det gick bra” :joy:

Det som gjorde mig fundersam vara att bokningssystemet föreslog två rum.

På vissa hotell får man ju betala för frukost för alla, på vissa inte. Så policyn är nog olika, bästa är att kolla med hotellet för att slippa eventuella överraskningar vid ankomst.

Frukosten ingår i rummet och eftersom det står som det gör i policyn så kör jag på det.

Scandic uppger man barn men betalar bara när dom är över 12

1 gillning