Bluish jobbsök-krislinje


Missade färjfan precis. :joy:

Men nu blir det hem och krascha… helt slut.
Men det känns bra. Trevligt folk med verkar det som.

5 gillningar

Glad jag blir!
Om jag får anta att 67 står för ditt födelseår. De flesta gubbarna på mitt kontor är lite teknikfientliga även fast de är teknikkonsulter :joy:
Jag stångas med dessa varje dag om att inte ha nycklar, plånbok eller om andra moderniteter de ogillar :smiley:

1 gillning

Nu har jag kommit mig hem, hade egentligen tänkt gå in på torp på vägen hem men jag är helt jävla slut så körde bara hem.

Så avtalet påskrivet, stol, bord, dator, telefon, headset, skärmar, tangentbord… hela sjuttaballongen har dom nu beställt.

Det blev en iPhone 14( kände inte för en Samsung s22), Z-Book, två stora välvda z-skärmar, något ergonomiskt tangentbord och lite större bord pga skärmarna.
Dom frågade mig om allt, aldrig varit med om det innan… märktes nog på mig haha.

Jag fick en bra känsla av dom som var där, verkade som trevliga killar.
Ser fram emot att börja men ja tankarna går runt.

Känner mig konstig som vill sitta och gråta i en stund nu, jag ångrar verkligen inte detta… tror bara jag legat i 200% under mer än en månads tid nu och antagligen börjar jag slappna av så allt kommer fan samtidigt.

Jag hoppas verkligen mina nya kollegor kommer tycka om mig och kanske till och med kan man umgås… vill inget hellre än att bli accepterad och med i gänget.
Aldrig riktigt känt att jag kommit in där jag är nu…

Så ja jag är superglad men behöver släppa på alla känslor en stund.

Imorgon säger jag upp mig och berättar för mina kollegor.
Tror dom flesta misstänker för jag är som en öppen bok, men det är inte direkt så att någon frågat mig.

15 gillningar

Varför skulle dom inte göra de, alla vi gör ju det här

Stort grattis, välförtjänt och låter som en bra arbetsgivare som tar hand om sina anställda

4 gillningar

Tack. :heart:

Nej jag vet att det kanske låter dumt men det är ändå något jag är rädd för.
Men ska också ta det med min psykolog nästa vecka så jag har mer verktyg.

Ja men jag har fått ett väldigt bra intryck hittills!

3 gillningar

Fy fan vad kul!!! Grattis :slight_smile: :heart_eyes:

1 gillning

Haha tack! :smile::heavy_heart_exclamation:

Jag känner samma sak på mitt jobb.

Kul med massa nya prylar. Jag tror du gjorde rätt som tog en iPhone. Jag tänkte som dig på ett jobb för länge sedan och tog en android. Men make till jobbigt varje gång man skulle navigera och det inte funkade med samma svepgester eller att knapparna satt på lite andra ställen.

Jag måste välja ny mobil på jobbet då jag har en gammal iPhone 7 och den uppfyller inte säkerhetskraven då den inte uppdateras fullt ut längre. Men vi kan bara välja mellan iPhone SE eller 13. Jag hade helst velat ha en 13mini, men den kan vi inte välja. SE’n känns väldigt trist men den är liten och smidig medans iPhone 13 känns lite för stor när jag ändå har en 14PM privat. Jäkla beslutsångest :laughing:

2 gillningar

Med några praliner så har du alla på det nya jobbet på din sida! :wink: Stort grattis!

2 gillningar

Tack!
Haha! Synd att det är mitt i sommaren, för varmt för att göra praliner då. Men när det svalnar då jävlar. :smile:

Nu har jag sagt upp mig!
It’s all done.

15 gillningar

Grattis! Ta en stadig fredagsgrogg, låter som du behöver det efter denna vecka :blush:

1 gillning

Minttu-time!

1 gillning

Tack!

Tror jag behöver minst två groggar efter allt detta. :joy:

En gång är ingen gång, två är lika med noll. Så efter den tredje kan du börja räkna från 1 :slight_smile:

En i vardera ben, det är sedan gammal! Annars riskerar du ju få sjöben och det är ju en förkastligt sak... =)

2 gillningar