Bluish jobbsök-krislinje

Bara säga till om du vill ha mer feedback

1 gillning

Självklart ska du gå. Du söker ju jobb, vänner och pojkvän menar jag. Passar inte det ena så kanske det andra funkar..:grin:. Alltid bra att vara lite socialt rörlig när man är på jakt, oavsett vad jakten handlar om..:smiley:

Som jag fattar det jobbar den här killen på det anställande företaget? Då tycker jag du ska säga som det är, du har nästan ett nytt jobb klart men sedan lägga till att du är alltid intresserad av riktigt bra jobb och arbetsplatser. Nu eller senare.

Han är delägare.

Jag svarade att jag gärna kommer men skrev också om pågående rekryteringen så får vi se vad han säger.

2 gillningar

Skickat in massa nya ansökningar nu. Haft en telefonintervju med en rekryterare i veckan. Kändes bra. Men väntar svar från typ 5 till. Kul att kolla läget igen :).

4 gillningar

Du verkar ju lösa detta utan min hjälp :sweat_smile:

Haha du, jag tackar för din hjälp! Tänkte sätta mig ner imorgon och skriva om lite❤️

1 gillning


Nu var det längesen jag gjorde detta så kommer inte ihåg hur det såg ut.
Men visst är det detta jag inte ska öppna? :sweat_smile:

nä öppna inte :relaxed:

1 gillning

Fint, tack!

1 gillning

Bara att lämna över som det är.

1 gillning

Om du vet med dig att du gjort någonting dumt, då öppnar du och kör tippex för att sen limma ihop kuvertet igen. :joy:

Hur dumt det än låter så har jag faktiskt fått ett sånt kuvert i handen när jag skulle anställa för massor med år sen. Han fick inte jobbet kan jag lugnt säga. :joy:

1 gillning

Hahaha! Jag vet med mig att jag inte gjort något dumt men man blir ändå osäker. :joy:

Kan förstå att han inte blev anställd. :joy:

Är kuvertet tjockt så är det bara in med det i kaminen. :joy::joy::joy:

1 gillning

Lite uppdatering.
Rekryteraren pratade med min chef i fredags och ska prata med teamleadern idag (mina referenser) sen ska jag ha ”möte” med henne i eftermiddag klockan 15 där vi ska prata om personlighetstestet.
Sen är det ju inget kvar så tänker att jag kanske får reda på något denna veckan om jag har tur.

Shommen i Göteborg har inte svarat på mitt meddelande än, men ångrar inte att jag var ärlig med hur det är just nu.
You snooze you loose.

4 gillningar

Så var det klart.

Det gick väldigt bra, det visade väl på vad jag hade förväntat mig men det var ändå saker som dom månar om.. samtidigt finns det ju alltid saker man behöver jobba på vilket jag är medveten om.

Så nu ska hon ha avstämning med chefen där på Tisdag nästa vecka(han är iväg denna veckan) så kommer han höra av sig därefter med besked.

7 gillningar

Det går bra nu :smile:

Haha ja jag antar det!
Lät fruktansvärt positivt i alla fall och jag tror inte dom har någon annan kandidat.

Är det standard idag att man håller på i en evighet innan man bestämmer sig? Värkar skapligt omständligt idag att söka jobb. På "min tid" tog det 10 minuter max att få ett jobb.

3 gillningar

Är väldigt olika på företag och företag.
Dessa använder sig av ett rekryteringsföretag för att sköta rekryteringen åt dom.
Dom har väl valt att dom vill ha personlighetstest och sånt antar jag.
FM skulle ju vara en ännu längre process..

När jag började där jag är nu så hade jag en annan process på g som också tog extremt lång tid.

2 gillningar

Blir allt mer komplicerat. Mycket handlar om att inte rekrytera fel person, allt mindre om att rekrytera rätt person. Som många andra system så göds de av intressen som vill kunna säga att vi gjorde si och så om det ändå går fel.

Jag har rekryterat sedan 1996 och svårt att få till allt om man ska klara diverse granskningar. Just nu samarbetar jag/vi med en rekryterare och en psykolog som jag är mycket nöjd med. Men det är svårt med kompetensen inom detta område.

Nu kändes det som jag blev väldigt negativ. Men fick en rejäl bajsmacka på sista mötet..:sweat_smile:

2 gillningar