Bilvårdstips – produkter & tvättråd

Bara att handtvätta så gymmar du samtidigt. :joy::joy:

Haha samm här (för hand då) kanske tur att det inte än någon bindningstid :smiley:

1 gillning

Haha! Ja fy fan, slita som fan och så är det ändå inte rent sen! :stuck_out_tongue:

Brukar lämna in och få den tvättad, sitter och väntar i en fotölj med en kopp kaffe under tiden. Man känner sig så jävla lat när man sitter där! :joy:

1 gillning

Du känns inte som en bra kandidat för ett gymkort. :joy::joy::joy:

1 gillning

Yes
Ligger på parkeringen vid Willys

Ska dit i morgon. Får ta en testrunda då :smiley:

Reggade mig på ett Premium Shine abb och alla tvätthallar nu. Skulle snart öppna i Lund såg jag. Tack för tipset!

Tycker de funkar bra och brukar sällan vara kö. Sen finns det säkert bättre maskiner men till detta priset kan man inte klaga. Verkar dock vara någon religiös tillverkare av maskinen. Står christ eller ngt liknande på dem

Ställ dig utanför när den kör så blir du ju skrubbad samtidigt :joy:

1 gillning

Eftersom du verkar bo häromkring så kan jag tipsa om att de finns i Malmö också. Vid gamla ToysRUs på Jägersro.

Har aldrig provat dessa själv då jag är en ”handtvättare” :wink:

Med tanke på vad en biltvätt kostar hos OKQ8 undrar jag vad som är haken? De priser som nämns låter lite för bra :thinking:

Man får vad man betalar för, prisvärd säger recensionerna, och det kan det ju vara när det är så billigt.
Kundtjänst verkar obefintlig om något strular.

Frågan jag ställer mig är om marginalerna hos bensinmackarna är enorma eller om dessa maskiner inte sköts som de borde? Kan dessa vare värre för lacken än de dyra biltvättarna?

Inga personalkostnader då dessa är obemannade. Sen finns det ju säkert bättre maskiner men för en fast kostnad så kan man ju köra igenom hur många ggr man vill. När man skaffar abonnemang så reggar man nummerplåten och bara trycker medlem och kör in.

Ingen topp notch-tvätt, men för 229:- månaden för obegränsat antal tvättar är det väl värt det :smiley:

1 gillning

Bara köra 3 på raken så blir det nog rent. :joy:

Har precis kört Tershine Refract på glasdörrarna i duschen :+1:t3:

Fina grejer

2 gillningar

Efter en hot-wax I biltvätten så börjar mina torkare fram och bak att väsnas mot rutorna.
Fick ett tips om nån spray som skulle ta bort vaxet så skulle det bli så bra och tyst igen. Åkte runt och leta i olika bilshoppar men hos en sa tjejen i kassan att jag skulle använda vanligt fönsterputs så då köpte jag en av henne.
Tametusan, det funkade skitbra… :slight_smile:

1 gillning

Jag vill ha lite kalk på mina så om nån annan kommer in så slipper man plocka upp denne från golvet :rofl:

En klassiker på bilrutor är t-röd och tidningspapper.