Bilvårdstips – produkter & tvättråd

Är det så mycket skadliga kemikalier idag? Ska inte det mesta vara biologiskt nedbrytningsbart nuförtiden?

1 gillning

Jo. Det tror jag att det är.

1 gillning

Lite terapi i tvätthallen idag.

Före

Efter

7 gillningar

Körde genom ordentligt med Tershine produkter

Dissolve
Relive
Extract

Purify S

Refract som wetcoat
Torka av
Sedan Refract igen

:+1:t3:

1 gillning

Önskar att jag hade den energin.

Blev alldeles matt av att läsa den listan. :joy:

Är inte lika ambitiös varje gång :joy:

2 gillningar

Tips! Måla över registreringsnummer med en helsvart kvadrat. Maxar man kontrast ser man ditt registreringsnummer.

Fick reklam från OKQ8 med månadsabonnemang 299:- med max 8 tvättar i månaden vilket måste vara prisvärt åtminstone vintertid. Verkar löpa årsvis så man kan inte bara köra vintertid då inbetalda pengar inte återbetalas. Men det passar säkert någon här.

Tack för tipset. Jag är egentligen inte så hemlig av mig. Kör ju runt dagligen och visar min nummerplåt :wink:

Åtgärdat nu hur som helst.

1 gillning

Haha jag körde samma idag, blev riktigt bra!

1 gillning

Såg också det. Fanns dock inte på OKQ8 här i Lund när jag kollade. Närmast var Eslöv och då blir det inte så prisvärt längre. Kommer det hit till Lund så hoppar jag lätt på! Typ 37:- per tvätt :smiley:

Priset är ju bra i teorin, men i praktiken lär det bli som gymkortet, typ 1500 per träningspass! :grinning:

Inte lika jobbigt att köra in i biltvätten som att gymma :stuck_out_tongue_winking_eye:
Vissa månader använder man det kanske inte lika ofta men två ”vanliga tvättar” sen tjänar man på abonnemanget. Minst en tvätt i veckan får jag nog in :smiley:

Brukar köra washworld, finns ett i Löddeköpinge

2 gillningar

Nackdelen med biltvättar är ju köerna på vintern, 5 bilar x 13 minuter är man ju inte sugen att vänta på. Annars hade jag lätt tvättat oftare på vintern.

Så för de priserna får man tvätta obegränsat? Det är ju helt fantastiskt! Bara 5 min på motorvägen sen är man ju där!

Helt klart mer prisvärd men den finns väl inte överallt. Jag har aldrig hört talas om företaget.

Haha, nej det har väl en poäng i! :grinning:
Kan bara se till mig själv, värdelös både på att gymma och tvätta bilen!

Washworld är ju nästan bara i Skåne så det blir lite för kostsamt att ta sig dit och tvätta. :joy::joy::joy:

1 gillning