Behöver man en 3D-skrivare?

Då hade svaret varit från @Marcus_Attefors :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Så här ser min platta ut. Aldrig några problem med att det släpper sen jag började med limmet. Lossnar lätt också då plattan är böjbar.

Länge sedan maskin gick, men nu blev det ett dammsugartillbehör. Dags att borra betongvägg! Drill Dust Spatulator by Renba - Thingiverse




10 gillningar

En samurai mask till en polare.

6 gillningar

Här kommer svaret på frågan som ställs i den här trådens rubrik:
” En patenterbar reaktor för att löpande bryta ned koldioxid till fast kol och syrgas har utvecklats. Detta innebär att en stor marknad kan öppna sig för bolaget. Utvecklingen har skett i egen regi och bolaget äger rättigheterna till reaktorn.”
……..
Reaktorn kan enkelt framställas genom 3D-printning och skalas till lämplig storlek.

Självklart behöver man en 3D skrivare så man kan skriva ut en egen reaktor. Det finns hopp för världen :grinning:

Xpecunias hemsida

1 gillning

Kjell & co 24-25% rabatt på filament

3DJake har en del nedsatta filament bl a.

3D Prima 10 till 50%

2 gillningar

Så, då var det klart @Curiosity
Har en annan video för jämförelse. Nu är det PSU-fläkten som låter mest. Det irriterande vinandet är borta i alla fall. En miss var dock kanske valet att sätta en spänningsregulator på part coolern då den nu får 0 eller 12 volt, ingen steglös inställning som innan.

2 gillningar

Nu har jag ju ingen 3D skrivare (tyvärr) men är det inte ett gyllene tillfälle att använda sin skrivare till att göra egna häftiga julgranspynt? Typ Star Wars, obskyra tomtar, idolporträtt typ @Esse , Bowie, mm att hänga i granen😜

Jag kör på min ender3 (v1, ej pro) 24v

  • artic 90mm pwm med spänningsregulator på psu 24v->12v
  • 2st Noctua NF-A4x10 FLX / 40mm till tool och case/elektronik i serie 12v+12v=24v :upside_down_face:(i gamla tool porten, så case/elektronik är urkopplad)
  • Noctua NF-A4x10 FLX / 40mm med spänningsregulator till toppen 24v->12v (de som blåser runt toolet)



Inte den snyggaste installationen, men den är gömd för regeringen, så inget som stör :joy:

3 gillningar

Tack! Verkar riktigt nice. Ska fixa åt min också på sikt!

Hur har du fäst spolen sådär? :slight_smile:

1 gillning

Tror att det var dessa👍

1 gillning

Printer nu! Tack!

1 gillning

Kartongerna till spelen har gett sig, så letade på några att skriva ut.


11 gillningar

17 min

8 gillningar

Så du klippte en jävel? Man kanske inte skulle backat ur.

I vilket fall, välkommen tillbaks & grattis.

1 gillning

Läckert! Ser ut att vara en sjukt bra print!

1 gillning

Lite som mina. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Dina är med på våra nyckelknippor och mycket uppskattade!

1 gillning

Nej jag gjorde inte det. Utan det var en liten fågel som sa att det skulle komma en billigare variant. Det är den jag köpte.

Upptäckte att det fanns Ludicrous läge på den....dvs ass snabb.

ca 1min in i klippet.

Ett låsbart paket till dottern.

6 gillningar