Behöver man en 3D-skrivare?

kan jag vända en del av? Eller ska jag lägga in bägge i samma och vända en?

lagt in support, men den vill inte fastna ändå.

Edit:

  • Vände på den
  • Körde support (den var inte platt där heller, men bra mycket mindre support)
  • Höjde PLA temp från 50->60 i cura

än så länge verkar det rulla på fint.

Jag kan kolla på det lite senare är på väg ut en stund just nu.

1 gillning

Ni som lattjar med 3D-skrivare, har ni funderat på skanning av prylar som man vill klona, eller har ni redan löst den delen?

Inte kommit så långt än :sweat_smile:

Öppna filen med bara kamerafästet i Cura.
Klicka nere till vänster på object list
Till vänster får du 6 symboler, markera den 3:je uppifrån och sedan den mittre av de som öppnas.
Dra grön ring 180 grader
Slice
Spara till minneskortet

1 gillning

Jag skaffade en Xbox kamera och ett roterade bord och har laddat ner Skanect programmet men har inte hunnit sätta mig in i hur det funkar än.

1 gillning

Spännande!

Kameran hittade jag för några hundringar på Tradera sen fick jag köpa en kabel till PC med strömförsörjning för någon hundring från Kina på Ebay. Roterande bordet var runt en femhundring hos Kaffebrus.

1 gillning

Gick lite fel på mitt test dock…
Råkade köra spegelvänt :man_facepalming: Men den blev ganska bra iaf. Så bara göra om göra rätt

1 gillning

Det är så vi lär oss, lite surt bara när det är saker som tar 10 timmar att skriva ut.

Vilken rekommenderar du? Min spegelvända är everywhere, men kollade lite på den nu och ser att skruvhålen är ifyllda vilket gör det lite svårare.

Tänker att den här delen kan bli svår utan stöd

Jag kör dessa inställningar.

1 gillning

Scannar en hel del. Kör mest med en Artec Eva. 3D-Scanning är dock inte så lätt som man skulle vilja, svårt att få med alla ytor och detaljer bra så man behöver alltid lägga tid på att fixa till resultatet manuellt men helt klart ett väldigt bra hjälpmedel!

1 gillning

Coolt. Spanade lite på youtube, meshroom verkar ganska trevligt. Har du testat det? Dock kör jag amd egpu, så helt fel för det programmet…

Inte testat det. Fotogrammetri ger oftast inte så hög noggrannhet på mindre föremål men fungerar bra på organiska former, människor, byggnader eller områden (Då gärna med drönare)
Har testat Agisoft Photoscan och det fungerar bra tycker jag.

På plats
bild
Från octoprint (octopod ios)

Gott stt du fick till det.

Hoppas på leverans från Webhallen imorgon :+1:

10 gillningar

Ett tips, köp en magnetplatta till bordet. Mycket smidigare att få loss sakerna.

Nu är det nära

6 gillningar