Bästa väderappen?

Skulle bli förvånad om det blir Apples. Litade på den igår, skulle inte komma något regn, tog ut sittdynor, 10 min senare öppnade sig himlen. Yr visade på regn.

Så Apples används inget mer. :joy:

2 gillningar

Apple Väder är en väderapp för solstollar.

2 gillningar

Kikade runt vad olika källor säger. The Weather Channel, som Apple använde tidigare, verkar stämma bättre.

De som saknar regn i prognosen är Apple Weather och Accuweather.

Även SMHI har missat regnet.

1 gillning

YR har regn.

3 gillningar

Installerat Carrot Weather igen och ställt in den på Foreca + ett par lokala Netatmo.

Apple Väder förpassad till appbiblioteket.

3 gillningar

Apple säger sol och inget regn idag igen, Yr säger att det kommer regna. Dynorna till utemöbler inplockade denna gång så nu får vi se. :slight_smile:

4 gillningar

e på österlen 10 dagar nu , kollar väder appar hela tiden , alla har fel varje dag , strålande sol o massa blåst precis


som de ska va !

12 gillningar

SMHI och YR säger inget regn idag. Foreca(Carrot) säger ganska mycket regn, med sannolikhet 100% 15-17:00.

Du får kanske en liten lokal skur. Här är det 83 % vid 15 och 73 % kl. 17. Det står även < 1 mm närmaste 12 timmarna.

Är eventuellt det här som når södra Stockholm.

Det är en så kallad personlig prognos. Var jag än går idag får jag regn..:sweat_smile:

2 gillningar

SMHI

Apple Väder

8 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Jag lärde mig hur risken för regn räknas ut

50% risk kan betyda att det är 100% risk för 50% av området och 0% för övriga

Då blir den sammanlagda risken
100% X 50% = 50%

Lite slarvigt förklarat. Men jag räknar med att ni förstår

3 gillningar

Det blir väder, det är garanterat till 100%. :joy:

2 gillningar

8 gillningar

Vi som inte använder en sten kan se att inget regn i närområdet, men lite söder om Nyköping regnar det. På riktigt alltså, Netatmos regnmätare som underlag. Men en blå indikation i Norra Djurgårdsstaden. Men det kan vara en miljömedveten som vattnar sina blommor..:sunglasses:

Även om man använder ögonen eller en sten, visst är det lite coolt med teknik?

4 gillningar