For those in a hurry, I’ve gone with Hello Weather as my weather app of choice. Its design pleases me, I like the widgets, and it tells me exactly what I want to know.
Har du testat Hello Weather, @bjorsi? Den har stöd för Foreca.
For those in a hurry, I’ve gone with Hello Weather as my weather app of choice. Its design pleases me, I like the widgets, and it tells me exactly what I want to know.
Har du testat Hello Weather, @bjorsi? Den har stöd för Foreca.
Nix, får kolla på den.
Nu har SMHI släppt widgetar till sin app.
Appen "Väderappen" visar numera även elpriser för den valda orten. (Man får slå på funktionen i menyn under "i" knappen.)
I Skåne är DMI absolut bäst
Har skrivit till utvecklaren att vindens kyleffekt (känns som) bör finnas med, det är mer relevant för en Väderapp än elpriset
Eee, udda….va det inte en väderapp?
Åska och spöregn här nu. Apple Väder visar strålande sol.
Går inte att använda Apples längre. Aldrig rätt.
Vilken funkar bäst för er? Här i Stockholm tycker jag norska YR fungerar bäst, men jag har inte heller testat alla tjänster. Men jag litar på norrmännen. Vilken tjänst tycker ni är bäst på att fånga regn? Om det blir 20C eller 22C är ju inte så viktigt, det viktiga är ju om man typ ska ta med sig paraply eller ej.
Kör faktiskt enbart SMHI nu tycker den stämmer nästan alltid.
Har testat flera i den här tråden och det är bara att ge upp. Ingen app kan förutse lokala åskskurar.
Ganska nöjd med Foreca, stämmer hyfsat och gillar att den säger när det ska börja regna
Det är väl iofs inte så konstigt🤷🏻♂️
Använd lightning så vet du när det eventuellt är på gång
I Stockholms södra förorter tyckte jag faktiskt att SMHI var bäst och att YR sällan var bättre. I Boston är Apples egna riktigt, riktigt bra framför allt på att ha rätt för de närmaste timmarna vilket jag ofta tycker är viktigare än långtidsprognoser.
Skåne är DMI överlägset med radar och annan info som vågor tex när man åker färga till kontinenten
Yr på västkusten.
Finns en app som heter väderappen, där kan man få ett genomsnitt av yr och SMHI. Tyvärr gillar jag inte deras widget
Jag tycker SMHI, YR och Foreca(Carrot) är ganska jämna. De har rätt och fel ungefär lika ofta. Den här våren/sommaren kan jag möjligen uppleva att YR har varit lite svagare.