BankID lanserar digitalt ID-kort i appen

Kommer aldrig att få legitimera mig på Systembolaget igen.

1 gillning

Den tiden är förbi för längesen!

Du har väl VIP-status på Systemet ? :smiley:

Om det vore så väl.

Fick senast under semestern visa leg :man_dancing:

1 gillning

Eftersom jag nu har kontakter...

det är inte enbart för ålderslegitimaion. Bolaget rullar ut förändringar för beställningar. Tidigare så betalade vi beställningar när vi hämtade ut beställningen. Nu ska du betala när du beställer och då måste du legitimera dig vid uthämtningen.

FAst det är intressant att de skriver "styrka ålder"

image

1 gillning

Det är lite tråkigt för det har varit väldigt bekvämt. Man måste ju ändå passera kassa efter dessa förändringar antar jag? Fast, jag misstänker att det beställs en del som inte hämtas ut som det är nu och då köper jag förändringen för att minska transporter och onödigt arbete.

Det där är nice! Jag har flera gånger fått stå i kassan när jag har specialbeställt whiskey och annat som har saknats i kassasystemet. Skönt att betala direkt nu istället.

På mitt Systembolag finns det en disk att hämta ut vid. Sedan går personalen med beställningen fram till kassan med den och kassapersonalen tar betalt. Jag får alltså inte gå med den själv. Vet ej varför.

Systemet tar alltså inte Freja's Kivras leg. Undrar varför det är "sämre" än BankID's?

När träder detta i kraft. Gjorde en beställning igår och det behövdes ingen betalning.

Och är detta ett sätt att stävja att folk beställer utan att hämta ut sina grejer?

Kivra har väl inget leg?

Menade Freja :smiling_face: Åldern tar ut sin rätt.

1 gillning

En vild gissning från min sida är att värdet på det du köpt styr.
Har samma på mitt bolag med en disk att hämta ut, men oftast får jag får ta grejerna till kassan själv, när jag beställt lite öl och sådär.
Men ibland när jag köpt lite dyrare flaskor, whisky eller champagne, även om jag köper dem på plats i butik så har personalen gått med mig och lämnat flaskan i kassan.

Antar att där finns någon stöldrisk eller nåt sånt de vill täppa till.

2 gillningar

Det rullas ut etappvis till olika butiker och regioner.

1 gillning

Ja du... Okunnighet och bra lobbyister hos BankId :slight_smile:

Vi har en person på kontoret som jobbar med Freja eId och är väldigt kunnig som är min källa...

2 gillningar

Det är på grund av stora omkostnader på beställningar som inte hämtas ut men min frus dåliga minne kommer givetvis inte ihåg siffrorna :slight_smile:

3 gillningar

Det var mer för de trodde inte man kunde se så sliten ut när man är 40. :joy::joy:

1 gillning

Kivra är mest skit, skickar mest räkningar. :joy::joy:

Vad bra! Lite synd att det inte funkar att aktivera med körkort. Nu har jag en anledning att förnya passet.

Också lite synd att de inte godkänner Freja.