Att leva med benbrott

Tror att sjukhusmaten generellt sätt blivit mycket mycket bättre. Bara det att man får en meny att välja från är ju ett stort steg framåt. Jag minns på 80-talet när man bara fick en bricka med några trötta köttbullar och överkokta grönsaker som stått i värmeskåp i tre timmar.

När jag gick på universitetet blev vi lite kompisar med killen som hade restaurangerna på skolan och han kom från en bakgrund i storkök och hade verkligen en stolthet kring att försöka servera god och billig mat som gick att varmhålla på ett bra sätt.

3 gillningar

Det var lite så jag trodde att det var, lyckligtvis har jag ingen erfarenhet av denna mat och jag hoppas att jag slipper den också. Inte då menat att den är dålig.

1 gillning

Yes.

1 gillning

@xms67 hur har det gått för dig? Hört något mer från läkarna om operation och grejer?

Skulle ha opererats nu men det blev inställt pga mycket prioriterad patient snodde min op-tid. Nu nr. 1 imorgon.

Annars har en gubbe flyttat in i rummet också, så nu är vi två Ove här. Jag gillade honom snabbt, vi bytte lite fraser , vad ligger du här för då, vad har hänt och vet du när du ska opereras? Men sedan sa han

• Du är inte så gammal va?
  • Njaa, fyllt 58 sa jag
  • Jag tänkte det sa Ove 81..:man_dancing::grin:

Så nu ligger vi här och gnäller..:sweat_smile:

19 gillningar

Skönt att höra att du är vid någorlunda gott mod iallafall :slight_smile:

3 gillningar

Jag tänkte just skriva detsamma :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Surt att operationen blev uppskjuten men på ett sätt bra att du inte är en prioriterad patient, inte superakut för dig.

Var är planen? Blev det ett eller två ben att operera?

1 gillning

Ena vet dom, det andra måste de öppna för att fatta slutligt beslut om. Men de gör det i realtid. Så inget öppna imorgon och op några dagar senare.

2 gillningar

Bra lösning iallafall. Då får du en överraskning när du vaknar upp med ett eller två ben i gips :grinning_face:

1 gillning

Hur är det med smärtor idag då? Är det uthärdligt eller är det morfin som gäller fortfarande? Lider med dig, kan inte föreställa mig hur det där känns alltså.

Mycket morfin krävs. Så ena stunden är det svårt att läsa och koncentrera sig för att man har ont, för att i nästa stund ha samma problem för att man är groggy..:zany_face:

Vill inte gnälla för mycket men något som är supersegt är ju att jag inte kan stå eller gå och när jag ligger i sängen kan jag inte röra benen. Kanske han jag röra dem ett par cm på sin höjd. Att ligga i exakt samma ställning är klart påfrestande. Musklerna skriker efter rörelse när det gått ett tag.

12 gillningar

Ja, fyfan. Kan tänka mig att det där är ett rent helvete. Hur är det med familjen då? De måste ju vara utom sig av oro och så tänker jag? Hoppas verkligen du får komma in på operation imorgon, så att du kan börja bli på bättringsvägen snart. Värdelöst att ha ont hela tiden, men bra att det finns läkemedel som tar bort den värsta smärtan i nuet iallafall :slight_smile:

Kan vi inte få en egen tråd dedikerad till detta. Tror vi är många som gärna följer och vill engagera oss. :heart: Lär ju tyvärr bli en långkörare .

Borde ju kunna slå UniFi tråden i antal inlägg :joy::joy::heart_eyes::heart_eyes:

2 gillningar

De där kanske vi ska varna extra mycket för… :smiling_face_with_three_hearts:

2 gillningar

I USA hade du stämt dem och inte behövt jobba en dag till i ditt liv.

3 gillningar

@xms67 Flyttade alla inlägg relaterade till din extraordinära otur till en egen tråd, så att du inte undrar vart allt tog vägen.

4 gillningar

Svinjobbigt att ligga i samma position hela tiden. För massor med år sen, 1992 tror jag, gjorde jag en jätteoperation och fick inte röra på mig själv utan sköterskorna kom och vände på mig var fjärde timme eller nåt.

Ortopeden har säkert koll men se till att du får en bra säng med memory foam eller liknade så du inte får problem för att du ligger i samma position väldigt länge.

6 gillningar

Oturstråd kanske vore bättre titel. :smiley:

1 gillning

Jag slår ett slag för olyckstråd! Sjukdom låter som ett virus eller nåt.

1 gillning