Hoppas på snabb rehabilitering!
När jag först såg bilden så tänkte jag bara nej nej nej! Vad har hänt, hur illa är det. Ush och fy vilken otur!
Ta hand om dig min bubblan vän.
Hoppas på snabb rehabilitering!
När jag först såg bilden så tänkte jag bara nej nej nej! Vad har hänt, hur illa är det. Ush och fy vilken otur!
Ta hand om dig min bubblan vän.
#vännerförlivet ![]()
Fantastiskt, Skönt att kunna ha datorn med sig.
Här är man borta en dag och så får man läsa något så ofattbart som detta: Fy fasen!
Vad jag lider med dig @xms67. och här har jag surat över att jag haft magont i två veckor. Nej Gud vad hemskt.
Sen på bollen, men hoppas på ett snabbt tillfrisknande så småningom.
Dina memoarer skuille nog vara väldigt intressant läsning…..
Här är man borta en dag och så får man läsa något så ofattbart som detta: Fy fasen!
Vad jag lider med dig @xms67. och här har jag surat över att jag haft magont i två veckor. Nej Gud vad hemskt.
Sen på bollen, men hoppas på ett snabbt tillfrisknande så småningom.
Dina memoarer skuille nog vara väldigt intressant läsning…..
Riktig Ove-etikett i datorns vänstra hörn också, även om tangentbordsgenvägar i sig inte är så Ove-likt. Hade i det perspektivet varit mer passande om etiketten innehöll datorns inloggningsuppgifter. ![]()
Det är alla login-uppgifter.
Och pin koder till kontokorten.
Hoppas allt går bra! En kollega till mig drog av muskelfästet till låsmuskeln i knät och han är sjukskriven 10 veckor. Till att börja med.
Vården är otroligt duktiga på att laga när dom väl hittar felet så håller tummarna!
@RolexJocke som forumets evige Ove har fått en stark konkurrent med den där etiketten. Men kul att du hittat en Ove kompis ändå
Förväntar mig att alla inlägg i denna tråd i fortsättningen skrivs på detta vis:
Fy fan! Krya på dig @xms67 !
Jag råkade ut för att en knäskål hoppade ur led på en gymnastiklektion när jag var i ungdomen. Tror jag var 18 när det hände.
Precis som för dig så hoppade den inte tillbaka av sig själv. Åkte in med ambulans till vårdcentralen i Falkenberg där jag är uppväxt. Hade sånt jävla flyt att en av Sveriges då bästa idrottsläkare, Sverker Nilsson, råkade vara på plats så han tryckte tillbaka knäskålen. Det var inte hans första sa han och skrattade.
I mitt fall blev det gips då ingenting var av som jag minns det.
Finns madrasser som flyttar tryckpunkterna med luft.
Farsan låg på en sådan den sista veckan han levde.
Blev lite surrealistiskt då kroppen rörde sig lite även efter han somnat in.
Tack för alla vänliga och många roliga hälsningar..![]()
Operationen klar. Ligger på en variant av uppvak(men var inte sövd). Inte hört något tydligt om hur operationen gick men det kommer väl. Men alla verkar nöjda, om man nu kan använda det som kvalitetsindikator..
.
Det blev dock full operation på båda knäna då senan var helt av på båda. Båda benen i något de kallar temporärt gips från vrist till ljumske men imorgon ska de sätta dit ställningarna.
Låter bra även om det inte blir en cykel tur i helgen. ![]()
Bra att det gått bra så långt. Att vara så positiv som du trots allt är måste vara en rejäl tillgång speciellt nu ![]()
Ta hand om dig
Skönt att du fick en operation till slut iallafall. Nu är det kanske en lång uppförsbacke innan du är tillbaka i samma form som innan, men det finns bara en väg och det är framåt. Du kommer ta dig igenom detta och komma ut starkare på andra sidan tunneln ![]()
Skönt att du kommit vidare. Snyggt att dom kan göra så pass stora operationer utan narkos numera.
Gissar att det bli en kämpig närmaste tid, men det löser du!
Som vanligt går tekniken och prylarna fortare fram än mig..![]()
Faktiskt fantastiskt. Det var två operationsteam som opererade varsitt knä samtidigt och där låg jag och lyssnade. Tyvärr somnade jag en stund så missade en del.
Haha, det låter som min fru. Hon somnar hos tandläkaren. Jag skulle legat där och varit svinnervös när jag kände att dom drog och fixade i knäna.
Kommer dom skruva benen eller blir det gips eller ortoser?