Atmos, Netflix, Soundbars & ARC - klarar min TV det nya surroundformatet?

Kan nog vara så att din Soundbar inte stödjer 4K? Vad hette modellen nu igen? :slight_smile:

Sony ht-ct780

Kan faktiskt vara kabeln som inte levererar den bandbredden då. Prova en som är certad för 4K 60 Hz.

Hur många gbit/s är att föredra?

Hittar en rad olika hdmi kablar, hdmi 2.1 4K i 120Hz och 8K i 60Hz.
Går det bra? Eller måste det vara 4k 60hz?

De uppfyller alla kraven :slight_smile:

Det kan också vara något annat så se till att ha returrätt

Nya kablar provade, både tv-soundbar och ny kabel apple tv-soundbar utan lycka.
Kan det vara nått fel med min apple tv? Får inte upp dolby vision nu heller via apple tv varken apple tv-soundar eller apple tv-tv.

Vad ska jag göra?

Om man har ett upplägg med Sonos Arc och HDFury Arcana och vill koppla in flera enheter (t.e.x. xbox, apple tv, TV-box etc.) så tänker jag mig att man sätter en HDMI switch innan Arcanan. Vad är det för specifikationskrav som den bör ha. Måste den klara HDMI 2.1?

Det här funderar jag på med. Esse visar Philips Hue Sync Box i videon. Men jag tycker den är för pricey när jag redan har ambilight in byggt.

Det beror på vilket material du vill skicka vidare.

Om du redan har det inbyggt vad skall du då ha boxen till? :slight_smile:

Du kan aldrig få Dolby Vision på en Samsung TV.

För jag vill ha mer än Apple TV inkopplat. Har en Xbox one också. Eller tänker jag fel?

Har du Ambilight på TV:n så funkar ju det för alla källor.

Det mest krävande som jag vill skicka vidare lär väl vara 4K hdr/Dolby Vision samt Dolby Atmos. Primärt från ATV men även från Xbox och Digitalbox. Finns det switchar som klara att ”pass-through:a” det eller måste då även switchen klara de höga kraven så som hdmi 2.1.

Jo men jag vill ha ljud till min Beam gen 2 via HD Fury Arcana på mer än bara Apple TV. Vi kan bortse från Ambilight. Tänkte mer att i videon så visar Esse upp en Sync box… Tänkte vad för kriterier som ska fyllas för att det ska funka. (Den HDMI switchen jag hade funkade inte)

1 gillning

Ganska precis min fråga med. Fast du formulerar det bättre :slight_smile:

Hue SyncBox stänger av ljusyncen om du behöver använda Dolby Vision dessvärre!

@Odis - kan du skriva vilka enheter du har och vilken TV exakt.

Ursäkta om du redan gjort det men jag är lite trött och har inte hittat det så fall.

Det bör räcka med HDMI 2.0-switchar för det så länge du inte vill upp i 120 Hz.

De kostar ju ingenting - https://amzn.to/3EU5HHy

1 gillning