Artister lämnar Spotify i protest mot Joe Rogan

Haha, den var bra…:laughing:. Och vi skulle ju aldrig tänka att medel är ganska lågt…? Eller hur…? :sunglasses:

1 gillning

Artisterna borde lämna Spotify för dom överdrivet stora lönerna istället.

3 gillningar

En annan för nöja sig med hälften. :joy::joy:

1 gillning

Men har Neil försvunnit och kommit tillbaka eller har hans musik inte hunnit försvinna ännu?

Jag skulle nöja mig med en hundradel. Ett stort lyft mot en industrilön :grin:

Hittar bara detta om jag går in och kikar. Antagligen något som inte han har rättigheterna till. Finns mer kvar hos dig så har det nog inte hunnit försvinna från alla servrar/cache.

Ok jag brukar aldrig spela hans låtar så visste inte hur det brukar se ut men när jag gick in så såg jag att det gick att spela flera poulära låtar:


Men det är kanske bara låtar som är med på samlingsalbum där han medverkar, men inte hans egna album?

Ser ut som samlingsalbum.

Nils Lofgren är också en obetydlig pensionär på 70 år. Någon yngre tongivande måste väl också våga ta steget att lämna. First Aid Kit är ju t.ex. väldigt snabba med att klaga på folk med fel åsikter som använder deras musik som är licensierat till Instagram för fri användning där, nu är dom tysta.

Varför just dom? Gäller inte det alla artister? Eller skaver det att dom yttrade sig om “ditt” parti?

1 gillning

Inte mitt parti. Det var inte första gången dom framförde åsikter.

Och det får man inte som artist då eller?

Strage spår Springsteen som nästa artist att lämna

Har inte Bruce sålt av rättigheterna till sin musik? Vad det nu verkligen innebär :roll_eyes:

Just det… ingen aning vad det eg. betyder. Jag spår annars att musik kommer bli mer av NFT framöver.

Precis som Neil Young och många andra artister som inte har rättigheterna till sin egen musik.

Frågan är om det kanske finns en klausul som gör att dom kan bestämma om den ska finnas på Spotify :thinking:

Inte om man inte har rättighterna, vad betyder då rättigheterna?
Neil Young fick gå till rättighetsägarna och be om det.

1 gillning

I och med den här cirkusen har jag blivit väldigt sugen på att börja lyssna på podden igen :stuck_out_tongue_closed_eyes: lyssnade mycket för 1-2 år sen men när den flyttades till Spotify vart det irriterande för podd spelaren var så dålig där
Han har ju haft många coola gäster , jag tycker det är väldigt intressant att lyssna på när han har adventure folk eg. Courtney Dauwalter eller folk som varit i det militära/jobbat för staten :slight_smile:
Bara för man lyssnar på en person behöver man ju inte hålla med