Artister lämnar Spotify i protest mot Joe Rogan

Märkligt att Neil Young finns kvar på youtube? :thinking:

3 gillningar

Så var de två.

3 gillningar

Ja och frågan är när de blir fler…

1 gillning

Två artister som är nästan 80 år gamla, dom har inget att förlora på detta, karriären är redan över. Men det ser fint ut att göra så.

3 gillningar

Sant! Krävs en Adele, Ed Sheeran, Taylor Swift eller liknande för att det ska bli svettigt för Spotify.

1 gillning
2 gillningar

Jag skulle säga Ariana Grande med

1 gillning

Lämnade inte Taylor Swift en gång tidigare

Hon var inte nöjd med ersättningen och när hon kom tillbaka var det först exklusivt för Apple Music.

1 gillning

Jag kan inte bedöma Joe Rogan. Är han bara ute efter att låta olika röster koma till tals(typ en förvirrad konstnär från Österrike med extrema idéer måste få plats) eller är han en provokatör(bara vill ställa till med rumble in the jungle) eller har han en mörk dagordning?

För mig blir det intressant på ett mer nära plan. Jag har en släkting som gått från att vara en vanlig familjefar i ett stabilt medelklassområde med näst intill noll politiska fundering till att bli anti Tegnell(först var det folkmord pga av inga munskydd och nu är det internering pga av restriktionerna), antivax(gift), pro Trump(den enda som ser verklighet och gör något åt den) och nu vevar hej vilt om att Joe Rogan håller på att bli cencurerad.

3 gillningar

Han är en populist.

2 gillningar

Intressant och lite kusligt. Pandemin i sig själv påverkar oss mer än vi tror

Samma här :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Jo, att ha följt denna kille(50år) gör att man ändå funderar. Var ska det här sluta? En sista iakttagelse kring denna Roganvurmare. Han återkommer ständigt till att det går åt h_lvete med Sverige. Detta påstås från en villa i ett stabilt medelklassområde med en Tesla 3 utanför dörren. Cykeln som tar honom till jobbet kostade en förmögenhet och bilderna från familjens utlands- eller fjällsemestrar går inte av för hackor. 2 välskapta barn och ett äktenskap som utvecklats väl(tror jag).

Men som sagt, just nu kan Tegnell sova lugnt för denna tangentbordsriddare, nu handlar kampen om att backa Rogan.

2 gillningar

Backa Rogan.

Räcker inte $100.000.000 för att backa tillräckligt…

Sen kommer artister på att galningen Eric Calpton finns på en annan tjänst så då måste de lämna den tjänsten.

När vi har tjänster med flera miljoner artister på så måste man nog inse att man inte håller med alla.

Håller med dig, skrämmande och oväntad omvandling. Men jag tror att vissa personers åsikter har grott under en längre tid och nu med typ antivaccinering och tex Rogan så blommar de ut

Det där är intressant. Måste funder på vad jag tror. Det man kan trösta sig med är att det finns en ganska stor grupp vettiga människor. Jag slås av det när sonen spelar fotboll och man snackar med alla föräldrar eller när man pratar med grannarna. Det är väl såklart en bubbla man lever i men den är ganska fin…:blush:

1 gillning
1 gillning

Ja du vet att av alla människor du träffar så är 50 procent under medel :slightly_smiling_face: