Arlanda öppnar Terminal 4 igen

Vi kan väl enas om att flygplatser i sig inte är så spännande överhuvudtaget. Kanske när man var liten och att flyga var något stort och häftigt. Nu är ju det bara ett sätt att ta sig till sitt mål.

4 gillningar

SAS-loungen på T5 är dock trevlig att sitta och småjobba i - så även SAS Loungen på Kastrup.

SAS-loungen på T4 är dock ett jävla skämt som borde dränkas i vattning champinjonsoppa.

Tänk stora tågstationer, då pratar vi om upplevelser.. :smiley: Fast jag gillar bra flygplatser också. Det är något speciellt med folk i rörelse.

1 gillning

Ja visst känner man sig som en del av något. Jag finner ett inre lugn på flygplatser som jag inte hittar någon annanstans. Säkert vad andra hittar på husvagnscamping eller vad som.

1 gillning

Jag hittar det inre lugnet på tåget. En av anledningarna till att jag är ett stort fan av att åka tåg.

Önskar att jag var där – allt jag hittar, eller försöker hitta, är ett sätt att inte bli åksjuk.

Det är en bra beskrivning. Man är både innesluten i sin egen bubbla men bland massa andra människor. Och människor av alla de slag. Underbart. Men landar man på Charles de gaulle och har en stund innan nästa flyg är det svårare att nå det där lugnet än på många andra flygplatser..:roll_eyes:

Ja.

Det finns inget värre än en transitflygplats oavsett vad den heter och hur fin den är…

(Och ja, det finns mycket som är värre men ni förstår vad jag menar)

1 gillning

Gillar också folk och rörelse. En tågstation låter mycket bättre än flygplats. Men jag sitter hellre på en bar eller café i en stad och spanar på folk.

2 gillningar

En resa ger ju möjlighet till både och..:smiley:

Väntölen smakar alltid bra oavsett flygplats. :joy::joy:

1 gillning

Men en bar eller café i någon europeisk storstad eller på en strand kräver ju sin flygplats!

Men du en Carlsberg på Kastrup rimmar ju nästan till och med!

1 gillning

Ja, men flygplatser för mig är bara ett nödvändigt ont. Därför gillar jag små flygplatser där det går snabbt på och av utan att behöva promenera längre sträckor.

Som flygplatsen på Dominica. På eller av flygplanet tar 10 minuter. Hela terminalen är på typ 100 kvadrat.:joy::joy:

Spik i foten?
Så här ska en flygplats se ut. Luftig och utan trängsel. Direktkontakt med naturen..:sunglasses:

2 gillningar

Underbart! Där kan Arlanda slänga sig i väggen.

1 gillning

Manda flygplats...väldigt luftigt.

Vänta och sup? Välj Kastrup!
Bli full som en tupp? Flyg från Kastrup!